» آخرین اخبار » گیلان » توزیع ۶۵۰ پرس غذا با رمز یا امام رضا(ع) در سیاهکل
توزیع ۶۵۰ پرس غذا با رمز یا امام رضا(ع)  در سیاهکل

توزیع ۶۵۰ پرس غذا با رمز یا امام رضا(ع) در سیاهکل

مرداد ۷, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، عید غدیر یکی از مهم‌ترین اعیاد ما  مسلمانان در طول تاریخ بوده و دارای اهمیت و اثرات بسیار  زیادی است.

عید سعید غدیر خم یک رخ داد صرفاً  تاریخی و یا یک  گذرگاه جغرافیایی نیست بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون مایه همه طاعت‌ها از آن منشأ  گرفته و رسالت همه پیامبران در آن مفهوم می‌یابد به این دلیل  شناخت غدیر از  بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی برای مؤمنان است که باید به آن توجه شود.

امام رضا (ع) در خصوص اهمیت عید غدیر می‌فرمایند «به خدا سوگند، اگر مردم ارزش روز غدیر را شناخته بودند، روزی ده بار، فرشتگان با آنان مصافحه می‌کردند و اگر به درازا کشیدن سخن برای من ناگوار نبود، درباره ارجمندی این روز و فضیلت‌هایی که خداوند متعال به کسانی داده که آن را شناخته‌اند، چنان بسط سخن می‌دادم که به شمار نیاید.»

عید غدیر عیدی است که پیغمبر خاتم (ص) مهم‌ترین مأموریت خود یعنی انتخاب جانشین و به‌منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود را به سرانجام رسانده  و از این رو به این عید «عیدالاکبر» گفته می‌شود.

عید امامت و ولایت دارای اعمال و برکات بسیار زیادی بوده و انجام  برخی از اعمال مثل، روزه گرفتن، خواندن دعا، افطاری دادن و توزیع اطعام بسیار تأکید شده که از این رو کانون خدمات رضوی گیلان در سرتاسر استان گیلان برنامه‌های ویژه‌ای را در دهه ولایت و امامت برگزار کرده که یکی از این برنامه‌ها در این دهه در شهرستان سیاهکل برگزار شد.

 

به گفته، مدیر کانون خدمات رضوی سیاهکل در طول دهه ولایت و در روز عید غدیر با همراهی مردم و خیرین ۶۵۰ پرس غذا پخته و در بین نیازمندان شناسایی‌شده و مردم توزیع‌شده است.

دوستی، مدیر کانون خدمات رضوی سیاهکل  می‌گوید در دهه ولایت با پیگیری‌های صورت گرفته و با همت خیرین و خادمیاران کانون تخصصی وقف و نذر،  بخشی ازجهزیه  یک نوعروس شامل وسایل آشپزخانه، پتو، ظروف به ارزش ریالی ۳۵ میلیون ریال و همچنین در چهارشنبه‌های امام رضایی یک دستگاه یخچال فریزر به ارزش ریالی ۷۵ میلیون ریال خریداری و به نوعروس سیاهکلی قرارگرفته است.

 

برنامه‌های کانون خدمات رضوی سیاهکل منوط به عید غدیر نبوده و در عید قربان هم ۱۲ رأس گوسفند به ارزش ریالی ۲۵۹ میلیون ریال و  تعداد ۲۷۵ بسته گوشت گرم نذری بین نیازمندان و مؤمنین شهرستان سیاهکل توزیع شد.

آری  جوانان و خادمیاران کانون خدمات رضوی در گیلان به نیابت و با رمز آقا امام رضا (ع) در دهه ولایت و امامت به کمک نیازمندان رفته و سنت حسنه توزیع  اطعام را به جا آوردند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×