» دسته‌بندی نشده » نقطه نهایی برای رسیدن به الگوی جامعه مهدوی عمل صالح است

نقطه نهایی برای رسیدن به الگوی جامعه مهدوی عمل صالح است

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ 3۰

مریم امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گیل سو با اشاره به نقش مهم مادران در تربیت فرزندان مهدوی اظهار کرد: برای اینکه مادران منتظر باشیم و بتوانیم فرزندان مهدوی تربیت کنیم در ابتدا باید به سه محور تربیتی شاخصی محبت پیامبر اکرم (ص)، محبت اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مادری می‌تواند فرزند مهدوی تربیت کند که از همان ابتدا کودک خود را بامحبت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) آشنا کرده باشد گفت: اهمیت این موضوع در تربیت فرزند به‌قدری مهم است که حتی آموزه‌هایی برای قبل از بارداری و تشکیل نطفه برای مادران در تربیت دینی فرزندان بیان‌شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان بندرانزلی با اشاره به فرازی از صلوات کبیره افزود: ذکر «الَّلهُمَّ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد و عجِّل فَرَجَهُم و أهلِک عَدُوَّهُم منَ الاوّلینَ و الآخِرین» بیانگر تولی و تبری پیامبر اکرم (ص) است و یا اذان و اقامه گفتن در گوش نوزاد که شهادت به رسالت و ولایت است همچنین در آموزه‌ها تأکید شده که کام نوزاد را با تربت کربلا بازکنیم که این‌ها گام‌هایی است تا از همان ابتدا کودک خود را بامحبت اهل‌بیت (ع) آشنا کنیم.

امامی با اشاره به دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَهِ، وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَهِ» که منصوب به امام زمان (عج) است، بیان کرد: این دعا آمال و آرزوهای امام عصر (عج) برای یک جامعه است و مادران در تربیت فرزندان خود می‌توانند آن را دورنمای فعالیت تربیتی خود در خصوص فرزندان مهدوی قرار دهند.

وی با بیان اینکه در فراز ابتدایی این دعا امام زمان (عج) از خدای متعال توفیق اطاعت و دوری از معصیت را طلب می‌کند، تصریح کرد: مادر باید تلاش کند تا فرزند خود را مطیع امر الهی تربیت کند زیرا نقطه نهایی برای رسیدن به الگوی جامعه مهدوی عمل صالح است که این امر نیز بدون نیت الهی عقیم خواهد بود و همه‌کاره‌ای ما باید به خاطر رضایت الهی باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه همه گوشه‌های این دعای امام عصر (عج) آمال امام برای جامعه مهدوی است، تأکید کرد: در فرازی از آن می‌خوانیم که امام زمان (عج) برای هر دسته از اقشار جامعه طلب‌هایی از خدای متعال دارد ازجمله خواهان وقار و آرامش برای پیران، حیا و عفت برای زنان، توفیق توبه و بازگشت برای جوانان است که هرکدام از این موارد می‌تواند دورنمای برنامه تربیتی برای مادران باشد.

امامی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که فرمودند: «وای به حال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان که فقط در فکر تأمین معاش بدون توجه به معنویت فرزندان خود هستند»، تأکید کرد: یکی از خواسته‌های امام عصر (عج) در فراز این دعا توفیق طاعت و دوری از گناه است درحالی‌که اگر فرزندی که گناه را نشناسد چگونه می‌تواند از آن دوری کند؟

وی گفت: در فراز دیگری از دعای امام عصر (عج) چنین می‌خوانیم: «و سدّد و السنتنا بالصّواب و الحکمه»؛ «خدایا! زبان‌های ما را به درست‌گویی و حکمت استوار فرما». لذا مادری که می‌خواهد فرزند مهدوی تربیت کند باید فرزندان را طوری تعلیم دهد که هرزه‌گو نباشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه لازمه تحقق تربیت مهدوی در مورد فرزندان این است که مادر در ابتدا خود را ملزم به رعایت موارد تربیتی و اخلاقی بداند خاطرنشان کرد: پس‌ازآن به فرزند خود امرونهی داشته باشد زیرا در غیر این صورت بیان نکات تربیتی بدون اینکه خود عامل به آن باشیم، هیچ تأثیر مثبتی در فرزند ندارد.

امامی با اشاره به اینکه استعانت از درگاه خدای متعال نکته مهمی است که باید موردتوجه باشد گفت: نظر لطف خدای متعال بسیار مهم و اثرگذار است زیرا همه توفیقات از سوی باری‌تعالی بر انسان نازل می‌شود.

خبرنگار: محدثه پورغلامی

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×