» آخرین اخبار » گیلان » بهره‌برداری از ۶۵۰۰ مسکن محرومان با کمک سپاه
بهره‌برداری از ۶۵۰۰ مسکن محرومان با کمک سپاه

بهره‌برداری از ۶۵۰۰ مسکن محرومان با کمک سپاه

مرداد ۸, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دو میلیون و پانصد و پنجاهمین واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده کشور در سالن الغدیر استانداری که از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار کرد: همواره یکی از اهداف کمیته امداد یاری رساندن به محرومان در شرایط سخت اقتصادی و مقاوم‌سازی منازل آنان است.

وی با قدردانی از همراهی سپاه پاسداران در ساخت مسکن محرومان در کشور گفت: سپاه پاسداران در همه‌جا یار و یاور کمیته امداد بوده و تا شهریور ماه مراحل ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان با سپاه پاسداران تفاهم‌نامه امضاشده بود به اتمام می‌رسد.

همچنین و به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه در خصوص ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی به امضا رسیده و بسیار  امیدواریم تا پایان امسال این میزان از واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد هر چند اکنون بخشی از این واحدها تحویل داده‌شده است.

بختیاری از امضا تفاهم‌نامه فی‌مابین کمیته امداد و بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در خصوص احداث مسکن محرومین خبر داد و افزود: قراردادی بین  کمیته امداد و بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای ساخت  ۱۴۰ هزار و ۳۹۰ واحد مسکن محرومین منعقدشده است که از این میزان سهم کمیته امداد  ۲۴ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی است.

وی با تأکید بر بی‌سابقه بودن ساخت  ۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد احداث مسکن محرومین بوده و در تلاشیم تا  مدد جویان کمیته امداد و افراد تحت پوشش بهزیستی و سایر نیازمندان به مسکن و محرومان کشور صاحب‌خانه شوند.

مقام‌‌سازی  ۵۰ درصدی منازل مسکونی روستایی در کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در این ارتباط تصویری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات کشور وجود برخی از خانه‌های نا امن است، اظهار کرد: در برخی  از شهرها و روستاهای کشور منازل دارای مقاومت لازم نبوده و احتمال تخریب آنان وجود دارد به این منظور در دو سال گذشته از پنج میلیون و ۳۰۰ واحد روستایی بیش از  دو میلیون واحد مقاوم‌سازی شده است.

عزیز الله مهدیان با اشاره به مقاوم‌سازی بیش از ۵۰ درصدی منازل مسکونی روستایی در کشور گفت: در سالیان گذشته تنها  ۹ درصد خانه‌ها مقاوم‌سازی شده بود که این میزان اکنون به ۵۰ درصد رسیده و در کشور هم ۱۱۶ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و ۲۰ هزار واحد نیز توسط کمیته امداد ساخته  خواهد شد.

وی از افتتاح ۸۰ هزارمین واحد مسکن محرومین در کشور خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد تا پایان سال تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده به ۱۴۰ هزار واحد برسد.

بنا بر اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور  بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که به دلایلی تاکنون در کشور تکمیل‌نشده بودند هم تکمیل به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×