» دسته‌بندی نشده » بارندگی‌های اخیر، بدون حادثه برقی
بارندگی‌های اخیر، بدون حادثه برقی

بارندگی‌های اخیر، بدون حادثه برقی

دی ۱, ۱۴۰۰ 2۰


ایسنا/خوزستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در بارندگی اخیر، حادثه‌ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بود.

مهرداد فارسی مدان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از رسیدن به فصل بارندگی و با توجه به جلسه مدیریت بحران استانداری و جلسات متعدد داخلی و نیز تجارب موجود، طرح اورهال و آماده سازی شبکه برای روبه رو شدن با شرایط بارندگی‌ها اجرا شد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد و خارج از وظیفه ذاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز است، هرس شاخ و برگ ۱۹ هزار درخت متداخل با شبکه برق بوده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در زمان بارندگی در اثر وزش باد و باران زمینه برخورد شاخه و برگ درختان با شبکه برق فراهم و باعث بروز اتصال کوتاه روی شبکه و قطع شدن برق و حتی آسیب رسیدن به وسایل برقی مردم می‌شود.

فارسی مدان تصریح کرد: از اوایل فصل پاییز، طرح جهادی رفع اتصالات سست ناشی از گرمای شدید فصل تابستان و مصرف بالا در دستور کار قرار گرفت و نسبت به برطرف شدن اشکالات فنی روی شبکه فشار متوسط اقدام شد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که پس از بحران زمستان سال ۹۵ تاکنون انجام شد، شستشوی مقره‌ها در  خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت (شبکه فشار متوسط) و تجهیزات منصوبه روی خروجی ایستگاه‌های تغذیه‌کننده برق توسط گروه‌های ویژه مقره‌شو بوده که این اقدام جهت رفع آلودگی‌های ناشی از ریزگردها و بدون اعمال خاموشی صورت گرفته است؛ در این مدت، تعداد ۳۸۵ فیدر توسط گروه‌های ویژه شستشوی مقره اورهال شدند.

فارسی مدان خاطرنشان کرد: همچنین گروه ویژه کار با خطوط برق‌دار بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت، که در کشور نیز بی نظیر هستند، بدون نیاز به اعمال خاموشی و قطع برق به تعمیر و تعویض تجهیزات فرسوده‌ای که احتمال نشت آن‌ها بر اثر بارندگی وجود دارد، اقدام کردند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: این اقدامات باعث شد که در بارندگی اخیر، حادثه‌ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بماند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان معادل توان دو نیروگاه، برق ذخیره شد، گفت: در فصل تابستان با وجود تمامی بحران‌های ناشی از کمبود آب، ۴۰۰ مگاوات برق از طریق اقداماتی همچون فرهنگ‌سازی رعایت الگوی بهینه مصرف، ‌تعطیلی و کاهش ساعت کاری و مصرف برق ادارات، طرح تشویقی تعطیلات و تعمیرات صنایع در ساعت‌های پیک مصرف و همکاری کشاورزان برای عدم استفاده از پمپ‌های آب در زمان پیک مصرف با اجرای طرح‌های تشویقی و نیز همکاری مجامع امور صنفی و همراهی شهروندان ذخیره شد و اعمال برنامه خاموشی به حداقل ممکن رسید.

فارسی مدان با بیان اینکه در حال حاضر تلاش تمام صنعت برق این است که برقی پایدار و مطمئن را برای مردم ارائه کند، به خدمات غیر حضوری این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: مشترکین برق می‌توانند با نصب اپلیکیشن برق من بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×