» دسته‌بندی نشده » دلایل عدم پاسخگویی طالبان به درخواست‌های بین‌المللی از نظر رئیس سابق سیا

دلایل عدم پاسخگویی طالبان به درخواست‌های بین‌المللی از نظر رئیس سابق سیا

دی ۱, ۱۴۰۰ 1۰


دیوید پترائوس، رییس پیشین سازمان سیا و فرمانده پیشین نظامیان آمریکایی در افغانستان می‌گوید طالبان به خواست‌های بین‌المللی پاسخ نخواهد داد زیرا به باور وی احترام گذاشتن طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها سبب خواهد شد که “اعضای محافظه کار و افراطی” این گروه صف خود را جدا کرده و به داعش، القاعده یا دیگر گروه‌ها بپیوندند.

به گزارش ایسنا، پترائوس پترائوس که زمانی فرماندهی هزاران نظامی خارجی را در جبهه مخالف طالبان به دوش داشت، در مصاحبه با صدای آمریکا با ابراز ناباوری به پایبندی طالبان به تعهدات‌شان، از احترام به حقوق بشر گرفته تا فراهم آوری زمینۀ کار و تحصیل به زنان و دختران، گفت: ممکن یک فهرست طولانی از تعهدات باشد، اما طالبان هیچ نوع تعهد محکمی به این مسایل نداشته و واضح است که ما نمی‌توانیم آنها را به رسمیت بشناسیم.

این ژنرال بازنشستۀ آمریکایی گفت که آمریکا تصمیم به بازگشایی سفارت خود در افغانستان ندارد. حتی اگر رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد، این کار را نخواهند کرد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان و خروج قوای خارجی از آن کشور، سفارت ایالات متحده از کابل به قطر منتقل شد و بر اساس توافقی که چندی پیش میان واشنگتن و دوحه امضا شد، قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان است.

رئیس سابق سیا با اشاره به بحران انسانی در افغانستان به فراهم آوری کمک برای مردم افغانستان تاکید کرد اما گفت که این مساعدت‌ها باید به گونه‌ای باشد که “به دست طالبان نرسد و یا آنها را تقویت نکند.”

او به مشکل زمستان، قحطی و خشکسالی در افغانستان اشاره کرد و گفت: “باید راه‌های ابتکاری را برای کمک به مردم افغانستان پیدا کنیم تا بتوانیم نیازهای اولیه زنده ماندن آنها را فراهم سازیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×