» دسته‌بندی نشده » افزایش بیش از دو برابری تسهیلات مقاوم‌سازی ساختمان

افزایش بیش از دو برابری تسهیلات مقاوم‌سازی ساختمان

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ 3۰

محمد اکبر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گیل سو با بیان اینکه در گمیشان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معین ستاد بازسازی استان گیلان شده است اظهار کرد: بنیاد مسکن گیلان مکلف شده ۴۰۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده، ۳۰۰۰ هزار واحد را تعمیر و ۱۰۰۰ خانه را احداث کند که از این ۱۰۰۰ واحد ۷۰۰ خانه روستایی و ۳۰۰ خانه شهری است.

وی با بیان اینکه ۲۳ نفر از ستاد بازسازی ساختمان در گمیشان مستقرشده‌اند گفت: ۱۵ نفر از اکیپ فنی روستایی نیز در گمیشان تجهیز شده‌اند و انشاالله تعمیرات خانه‌ها تا شهریورماه و احداث خانه‌ها تا اسفندماه به پایان می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه برآورد مالی به ازای هر واحد مسکونی روستایی ۵۰ میلیون تومان است افزود: برای احداث و تعمیر منازل مسکونی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و ۳۰۰ پاکت سیمان در نظر گرفته‌شده است.

اکبرزاده با اشاره به تأمین سهمیه قیر تصریح کرد: سهمیه قیر استان گیلان در سال ۹۷ از ۲۰ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیداکرده و کل ۱۶ شهرستان استان در حال حاضر به‌عنوان کارگاه زیرسازی آسفالت تعریف‌شده‌اند و امیدواریم که بتوانیم ۱۵۰ کیلومتر آسفالت را در کل استان تحویل دهیم.

وی در خصوص طرح هادی نیز بیان کرد: تهیه طرح هادی صد درصد به اتمام رسیده است و ۳۰ روستای جدید بر اساس سرشماری سال ۹۵ در دست اجرا داریم و تهیه ۷۵ طرح هادی را نیز در حال بازنگری داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها گفت: دولت تسهیلات را از ۲۵۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش داده و این باعث می‌شود تا حجم مقاوم‌سازی گسترش پیدا کند.

اکبرزاده از مقاوم‌سازی ۲۰ هزار سهمیه واحد مسکونی خبر داد و افزود: انشاالله با ابلاغ تسهیلات بانکی از ابتدای مردادماه کار مقاوم‌سازی ساختمان آغاز خواهد شد.

خبرنگار: ابوالفضل شکری

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×