» دسته‌بندی نشده » رانت پنهان|بهره مندی افراد برخوردار از مزایای ارز ۴۲۰۰ تومانی/ خلافکاری در ارز دولتی کم نبوده است
رانت پنهان|بهره مندی افراد برخوردار از مزایای ارز ۴۲۰۰ تومانی/ خلافکاری در ارز دولتی کم نبوده است

رانت پنهان|بهره مندی افراد برخوردار از مزایای ارز ۴۲۰۰ تومانی/ خلافکاری در ارز دولتی کم نبوده است

آذر ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


غلامحسین شافعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره ضرورت اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی لازم است اما باید دولت شرایطی را فراهم کند تا پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، درآمد حاصل از آن به دست مردم کم برخوردار برسد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: حذف ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرطی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود که درآمد حاصل از حذف این ارز به مردم کم برخوردار برسد و اگر این کار صورت نگیرد، به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد خواهد شد. 

وی  با تاکید بر اینکه خلافکاری در ارز ۴۲۰۰ تومانی کم نبوده است، بیان داشت: این موضوع کاملا تجربه شده است و اتفاقا افراد برخوردار از این ارز استفاده کرده اند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: دولت باید شرایطی فراهم کند مابه التفاوت درآمد حاصل از اصلاح یا حذف ارز ترجیحی که اتفاقا رقم بسیار قابل توجه و بالایی نیز هست به مردم کم برخوردار تزریق شود و اگر منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی به این افراد برسد، اقدام دولت در اصلاح و حذف ارز ترجیحی نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت در غیر این صورت ممکن است تورم حاصل از حذف ارز دولتی، مردم کم برخوردار را به دردسری بیشتری بیاندازد. 

انتهای پیام/ 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *