» آخرین اخبار » گیلان » افزایش حفاظت از مهمانان زیبای گیلان در برابر آنفلوانزای پرندگان

افزایش حفاظت از مهمانان زیبای گیلان در برابر آنفلوانزای پرندگان

آذر ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همه تلاش ما این است که میزبانان خوبی برای پرندگان مهاجر گیلان که از شمال اورپا و سیبری به گیلان آمده اند دربرابر بیماری آنفلوانزای پرندگان باشیم.

ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا در خصوص اقدامات محیط زیست گیلان در مواجهه با مشاهده بیماری آنفلوانزای پرندگان در گیلان اظهار کرد: گشت و کنترل ها را افزایش داده‌ایم و هرگونه موردی که مرگ مشکوک پرندگان باشد را به اداره کل دامپزشکی گیلان گزارش خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون تلفاتی در مناطق حفاظت محیط زیست گیلان مشاهده نشده و مناطق حفاظت شده گیلان نظیر تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق، تالاب امیرکلایه و نوار ساحلی بیش از گذشته رصد می شوند تا پرندگان مهاجر که مهمانان زیبای گیلان از شمال اروپا و سیبری به گیلان هستند، از بیماری آنفلوآنزا در امان بمانند.

اکبری‌پور ادامه داد: به مردم نیز توصیه می‌کنیم اگر علائم بیماری را در گونه‌ای از مهاجر نظیر مرغابی سانان و قوها و … دیدند، سریعا با دامپزشکی یا اداره محیط زیست تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه افراد نباید برای کشتن و گرفتن پرنده‌ای که دارای علائم بیماری است، اقدام کنند، زیرا سهل انگاری در چنین مواردی منجر به تلفات جمعیت بیشتری از پرندگان بومی و مهاجر خواهد شد.   

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد: مردم گیلان در سال های گذشته که استان ما با بیماری آنفلوآنزای پرندگان مواجه شده بود، همکاری خوبی داشتند و امیدواریم امسال نیز شاهد همکاری خوب مردم باشیم.

اکبری پور گفت: طبق مشاهدات عینی جمعیت پرندگان زمستان گذران گیلان خوب است و صدها هزار قطعه پرنده در حال زمستان گذرانی هستند.  

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×