» دسته‌بندی نشده » صدور احکام جدید در پرونده آنگ سان سوچی به تعویق افتاد

صدور احکام جدید در پرونده آنگ سان سوچی به تعویق افتاد

آذر ۲۹, ۱۴۰۰ 1۰


یکی از دادگاه‌های میانمار امروز (دوشنبه) صدور تاره‌ترین احکام در پرونده دادرسی رهبر سرنگون شده این کشور را به ۲۷ دسامبر (شش دی‌ ماه) موکول کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادگاه قرار بود در خصوص اتهامات مالکیت واکی‌تاکی‌های غیرمجاز و یک سری مسدودکننده‌های سیگنال که حداکثر مجازات آنها به ترتیب سه و یک سال حبس است، حکم صادر کند. یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که قاضی هیچ دلیلی برای این تعویق در صدور حکم مطرح نکرده است.

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که آنگ سان سوچی، رهبر سرنگون شده ۷۶ ساله میانمار در تاریخ شش دسامبر توسط این دادگاه به اتهام اغتشاش و نقض پروتکل‌های ویروس کرونا به چهار سال حبس محکوم شد. کمی بعد حکم وی به دو سال حبس در مکان نامعلوم کنونی‌اش کاهش یافت.

میانمار از زمان کودتای اول فوریه سال جاری میلادی علیه دولت آنگ سان سوچی که منجر به اعتراضات گسترده و ابراز نگرانی بین‌المللی درباره پایان اصلاحات سیاسی به دنبال دهه‌ها حکومت نظامیان شد، دچار آشوب شده است.

کمی پس از بازداشت آنگ سان سوچی، پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که شش واکی تاکی در خانه وی کشف شده که به صورت غیرقانونی وارد و بدون مجوز استفاده شده اند. واکی تاکی وسیلهٔ قابل حمل است که امواج رادیویی را به صورت دو طرفه مخابره می کند.

سوچی به خاطر اتهامات مختلفی در حال دادگاهی است که مجموعا می تواند حداکثر بیش از ۱۰۰ سال حبس برای وی به همراه داشته باشد. این در حالی است که سوچی تمامی این اتهامات را رد می کند.

طرفداران سوچی می‌گویند که این پرونده‌ها علیه این رهبر سرنگون شده بی‌پایه و اساس هستند و با هدف پایان دادن به حرفه سیاسی وی طراحی شده‌اند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×