» آخرین اخبار » گیلان » حل ترافیک خیابان های سنتی رشت نیازمند راهکارهای علمی
حل ترافیک خیابان های سنتی رشت نیازمند راهکارهای علمی

حل ترافیک خیابان های سنتی رشت نیازمند راهکارهای علمی

آذر ۲۵, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: بخش قابل توجهی از خیابان های رشت سنتی هستند و برای حل ترافیک در آنها باید به دنبال راهکار علمی باشیم.

 مسعود عباس نژاد امروز در کنفرانس خبری اولین همایش ملی حمل و نقل و ترافیک شهری در رشت با اشاره به اینکه وجود ترافیک های سنگین در خیابان های شهر مردم رشت را رنج می دهد، اظهار کرد: راهکار حل این مشکل آن است که طرح هایی در شهر انجام شود که پشتوانه علمی داشته باشد.

وی افزود: حل ترافیک شهر رشت یکی از شعارهای مهم در زمان تبلیغات انتخاباتی بود و می خواهیم برای تحقق این امر از ظرفیت نخبگان استان بهره بگیریم.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: هر گاه راهکارهای علمی را نادیده بگیریم شاهد هدر رفت هزینه هایی خواهیم بود که از جیب مردم خرج شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پایان نامه‌های قوی که در حوزه کنترل و کاهش ترافیک رشت وجود دارد، اضافه کرد: این پایان‌نامه‌ها در کتابخانه‌ها خاک می خورد و از این ظرفیت ها تاکنون برای حل مشکل ترافیک شهری رشت استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: وجود سرعت گیرهای فراوان در رشت بی معنی است در حالیکه در بسیاری از شهرهای کشور سرعت گیرها جمع آوری شده است.

عباس نژاد افزود: بخش قبل توجهی از خیابان های رشت سنتی است و برای حل ترافیک این خیابان ها ضروری است مدیریت شهری به راهکاهای علمی توجه داشته باشد.

وی گفت: برای پیدا کردن راهکاری علمی  برای حل ترافیک شهر فردا همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک در رشت برگزار می شود و  محورهای این همایش شامل، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل همگانی و غیر موتوری، زیر ساخت و تاسیسات شهری، حمل و نقل و توسعه پایدار، ایمنی و مهندسی ترافیک، برنامه ریزی حمل و نقل، اقتصاد حمل و نقل و طراحی شهری هستند.

وی با بیان اینکه مقالاتی با این محوریت از رشت و استان گیلان به دبیرخانه این همایش ارسال شد، گفت: همچنین از استان‌های گلستان، مرکزی، تهران و اصفهان نیز آثاری به این دبیرخانه ارسال شده است.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×