» آخرین اخبار » گیلان » ممانعت از ورود ۵۰ تبعه خارجی مبتلا به کرونا از مرز آستارا

ممانعت از ورود ۵۰ تبعه خارجی مبتلا به کرونا از مرز آستارا

آذر ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان گفت: در دو ماه گذشته، از ورود ۵۰ تبعه خارجی مبتلا به کرونا از مرز آستارا ممانعت به عمل آمد.

حسین مصطفی پور، امروز در بازدید از زیرساخت های اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: مبادی ورودی مرزهای سه گانه آستارا برای مقابله با بیماری کرونا به صورت مستمر و شبانه روزی کنترل می شوند.

وی با بیان اینکه از همان آغاز شیوع بیماری کرونا، تمهیدات لازم برای کنترل مرزها در این شهرستان اندیشیده شده است، ادامه داد: از همه مسافران و رانندگان کامیون های خارجی که از مرز زمینی این شهرستان تردد می کنند، تست کرونا گرفته می شود.

وی افزود: دست اندرکاران مستقر در مبادی ورودی مرزهای آستارا، در صورت مشاهده موارد مشکوک، افراد را به کشور مبدأ بر می گردانند.

مصطفی پور، از تعداد افرادی که از ورود آنها به کشور ممانعت به عمل آمده است، سخن گفت و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته، از ورود ۵۰ مسافر خارجی به کشور که مبتلا به کرونا بودند، جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه دفتر خدمات سلامت در ۲ نقطه سالن مسافری و مسیر ترانزیت کامیون ها در مرز آستارا مستقر است، تصریح کرد: دفاتر فوق متناسب با مقررات بهداشت بین‌ المللی راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ‌ترین نقاط جلوگیری از ورود عوامل بیماری ‌زا به درون هر کشور، نقطه صفر مرزی است که مرز آستارا به خوبی کنترل می شود.

معاون استاندار گیلان در پایان اضافه کرد: با بهره مندی از تست “رپید” یا کیت تشخیص سریع کرونا، ظرف حدود دو ماه گذشته از حدود ۱۰ هزار نفر تبعه خارجی و رانندگان ترانزیت مرزی، هنگام ورود به کشور در پایانه مرزی آستارا تست گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در سفر خود به بندر مرزی آستارا از محل احداث دو هکتاری پس کرانه پایانه بار شهرستان،، منطقه ویژه اقتصادی بندر، گمرک زمینی، نحوه کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در مرز آستارا، پایانه مسافری، مرز زمینی، دستگاه ایکس ری مستقر در گمرک، محل احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه آستاراچای بین ایران و جمهوری آذربایجان و پل ریلی و بارانداز ریلی آستارا-آستارا بازدید کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×