» دسته‌بندی نشده » نگاهی به نیم فصل اول لیگ برتر هندبال/اصفهانی‌ها در انتظار لغزش صدرنشین

نگاهی به نیم فصل اول لیگ برتر هندبال/اصفهانی‌ها در انتظار لغزش صدرنشین

آذر ۲۱, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله پایانی دور رفت لیگ برتر هندبال از ۱۴ آذر به میزبانی قم آغاز شد و ۱۹ آذر به پایان رسید. پس از پایان مسابقات مرحله چهارم دور رفت مسابقات لیگ برتر هندبال کشور نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با ۱۸ امتیاز از ۹ بازی در صدر جدول رده‌بندی سی و چهارمین دوره لیگ برتر هندبال جای گرفت. فولاد سپاهان اصفهان با ۱۶ امتیاز و ذوب‌آهن با ۱۲ امتیاز از ۹ بازی دوم و سوم هستند.

زغال سنگ طبس با ۱۰، سپاهان نوین با ۹، نفت و گاز گچساران و صنعت مس کرمان با ۸، رعد پدافند آمل با ۵ و همچنین ستارگان دشتستان با ۴ امتیاز در دره چهارم تا نهم جدول رده‌بندی قرار دارند. در انتهای جدول رده‌بندی نیز پاس ناجا قم قرار دارد که از ۱۰ بازی خود هیچ امتیازی کسب نکرده است.  لیگ امسال موقتاً تعطیل خواهد شد تا تیم ملی فرصت کافی برای آماده‌سازی به منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشته باشد؛ رقابت‌هایی که قرار است به میزبانی عربستان برگزار شود. در این بین شاید بد نباشد نیم‌نگاهی به نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر بیاندازیم.

مهدی قشقایی‌راد، مربی تیم سپاهان اعتقاد دارد که طی دو ماه تعطیلی نیم فصل نقاط ضعف تیمش را بررسی خواهد کرد و اگر به این نتیجه برسند که بازیکنی می‌تواند به تیم کمک کند، حتماً به تیم اضافه خواهند کرد، اما در حال حاضر از همه بازیکنان تیمش رضایت دارد. سپاهان در حال حاضر در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و از ۹ بازی خود موفق به کسب ۱۶ امتیاز شده است.

مس کرمان تیمی است که با محسن اخگر از ۸ بازی خود در نیم فصل اول موفق به کسب ۸ امتیاز شده است و در رده هفتم قرار دارد. اخگر و شاگردانش امیدوار هستند تا در نیم فصل دوم بتوانند شرایط بهتری داشته باشند و نتایج دور رفت را جبران کنند، اما باید این نکته را هم مدنظر داشته باشند که سایر تیم‌ها هم بیکار نخواهند بود و برای تقویت خود دست به هر کاری خواهند زد.

دیگر نماینده هندبال اصفهان یعنی سپاهان نوین هم شرایط بدی در جدول رده‌بندی ندارد و شاید توقع بیشتری هم از این تیم نبود. آنها از ۹ بازی خود موفق به کسب ۹ امتیاز شده‌اند و در پایان نیم فصل در رده پنجم قرار گرفتند. شهداد مرتجی، سرمربی سپاهان نوین از عملکرد شاگردانش در نیم فصل اول رضایت دارد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که در زمان تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر تیم خود را از نظر روحی و فیزیکی تقویت کنیم، چون در دور برگشت با توجه به شناختی که تیم‌ها از هم پیدا می‌کنند کار برای همه سخت‌تر خواهد شد.

تیم هندبال رعد پدافند آمل از جمله تیم‌هایی است که شاید کمی پایین‌تر از حد انتظارش ظاهر شده است. این تیم از ۹ بازی تنها موفق به کسب ۵ امتیاز شده و در رده هشتم قرار دارد؛ البته این امر می‌تواند دلایلی هم داشته باشد که از جمله مهمترین آن می‌توان به مشکلات مالی این تیم اشاره کرد. حامد عبداللهی، مدیر فنی رعد پدافند آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط این تیم اظهار داشت: بازیکنان ما فعل خواستن را صرف کردند و توانستند نیم فصل را با پیروزی پشت سر بگذارند، اما اگر بیشتر حمایت بشویم حرف‌های بیشتری برای گفتن داریم. از مسئولان شهر آمل درخواست جذب اسپانسر و حمایت داریم تا بتوانیم در نیم‌فصل دوم نمایش بهتری به اجرا بگذاریم.

تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های امسال به خوبی توانسته در حد و اندازه‌های یک مدعی ظاهر شود. این تیم از ۹ بازی خود ۱۸ امتیاز کسب کرده و نکته جالب اینکه هدایت آن هم برعهده محمدرضا رجبی، از ملی‌پوشان سابق کشورمان است. رجبی درمورد شرایط تیمش می‌گوید با توجه به تمام شرایطی که وجود داشت توانستیم در آخرین بازی نیم فصل هم پیروز باشیم و نیم فصل اول را با امتیاز کامل تمام کنیم. از این بابت از شاگردانم رضایت دارم و امیدوارم با رفع نقاط ضعف خود نیم فصل دوم را با قدرت آغاز کنیم. 

با این شرایط رقابت‌های نیم فصل اول لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور خاتمه پیدا کرد و تیم‌ها در مدت زمانی که در اختیار دارند باید نقاط ضعف و قوت خود و حریفانشان را بهتر و بیشتر شناسایی کنند. هندبال ایران روزهای حساسی را در پیش دارد و توقع می‌رود با اتحاد و همدلی که در این رشته ایجاد شده اهالی این خانواده یک بار دیگر دست در دست هم به بالا رفتن پرچم کشورمان کمک کنند. تیم ملی باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا کند و تمام ستاره‌هایی که در لیگ درخشیدند باید با پیراهن تیم ملی و زیر نظر مانوئل مونتایا فرناندر ملقب به پرفسور در خاک عربستان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *