» آخرین اخبار » گیلان » کشت گیاه جادویی در ۱۱شهرستان گیلان

کشت گیاه جادویی در ۱۱شهرستان گیلان

آذر ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ‌برگ های برداشت شده آلوئه ورا به کشورهای عراق، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خزر فرستاده می‌شود.

علی موسوی در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت گیاه دارویی آلوئه‌ورا از ۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۱۶۰ تن برگ گیاه آلوئه‌ورا از این مزارع برداشت شود.

وی اضافه کرد: ۷۹ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کنند.

موسوی با بیان اینکه کشاورزان از هر هزار متر مربع سالانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند اظهار کرد: به ازای هر هکتار ۲۴۰تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: کشاورزان می‌توانند در سال ۴ بار برگ این گیاه را برداشت کنند.

وی تصریح کرد: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به کشورهای عراق، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خزر و همچنین به شرکت‌های فرآور این گیاه در استان‌های گیلان، خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

کاشت آلوئه ورا در ۱۱ شهرستان گیلان 

موسوی با اعلام اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱ شهرستان استان کاشته شده است، افزود: شهرستان فومن با داشتن بیش از دو هکتار بیشترین سطح زیرکشت این گیاه جادویی را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه، عمر گیاه آلوئه ورا هفت سال است و از طریق پا جوش، بذر و قلمه تکثیر پیدا می‌کند، تصریح کرد: گیاه آلوورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.

وی گفت؛ اگرچه این گیاه با مناطق گرم و مرطوب سازگاری است، اما در مناطق مختلف ایران گلخانه‌ای کشت می‌شود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×