» آخرین اخبار » گیلان » حضور ۳ طرح شاخص پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در نمایشگاه هفته پژوهش

حضور ۳ طرح شاخص پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در نمایشگاه هفته پژوهش

آذر ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان کارشناس گروه پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی از حضور ۱۰ طرح پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در نمایشگاه مجازی هفته پژوهش و فناوری امسال خبر داد و گفت: ۱۰ طرح شاخص است.

هانیه میربلوکی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: بیست ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان گیلان در سال جاری به خاطر شرایط ناشی از بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان های مختلف علمی و پژوهشی به صورت مجازی در نمایشگاه امسال غرفه دارند، تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان مسئول برگزاری این نمایشگاه به آدرس «www.gil-expo.ir» است.

کارشناس گروه پژوهشی مهندسی محیط زیست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، از حضور ۱۰ طرح پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در نمایشگاه امسال خبر داد و عنوان کرد: طرح پالایش باطله های معدنی آلوده به آرسنیک در معدن طلای زرشوران با تکنولوژی تثبیت، طرح طراحی و نظارت بر ساخت تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست انزلی و طرح تصفیه بار آلی آب و پساب با توسعه کامپوزیت سیمانی فعال شده با فوتوکانالیست از جمله این طرح هاست.

میربلوکی، سه طرح تصفیه پسماند صنعتی آب همراه واحد بهره برداری نفت جهت تخلیه به محیط پذیرنده براساس استاندارد ملی کشوری، تعیین نیاز آبی – زیست محیطی(حقابه) سه تالاب امیرکلایه، بوجاق و اوان و تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی امیرکلایه را سه طرح شاخص در نمایشگاه امسال دانست و متذکر شد: این نمایشگاه ۱۵ لغایت ۱۸ آذر برگزار می شود.

وی تصفیه فاضلاب کارخانه تولید روغن زیتون، تعیین سن بهره برداری با توجه به بهینه سازی ارزش خالص فعلی جنگل کاری صنوبر به منظور تدوین راهکارهای زراعت چوب و بررسی و شناسایی وضعیت آلایندگی پسماندهای صنعتی در استان گیلان و ارائه راهکارهای مدیریت آنها را از دیگر طرح های دانست و خاطرنشان کرد: طرح آینده نگاری توسعه اشتغال پایدار روستایی به وسیله ایجاد خانه های مهارت آموزی با حفظ منابع طبیعی نیز در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال جاری در معرض بازدید است.

این کارشناس محیط زیست یادآور شد: این طرح ها از سوی گروه های پژوهشی مهندسی محیط زیست، فراوری پسماند، مطالعات ناحیه ای، محیط زیست طبیعی و پایش منابع آب پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی اجرایی شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×