» دسته‌بندی نشده » الوطن سوریه: فیصل المقداد امروز به تهران می‌آید

الوطن سوریه: فیصل المقداد امروز به تهران می‌آید

آذر ۱۴, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سوری «الوطن» از سفر امروز یک هیأت رسمی و بلندپایه سوریه به ایران خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در تهران اعلام کرد که «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و «بشار الجعفری» معاون وی در رأس یک هیأت بلندپایه، عصر امروز (یکشنبه، ۵ دسامبر) به دعوت جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر خواهند کرد تا با مقامات مسئول بلندپایه ایرانی دیدار و گفت‌وگو کنند.

روزنامه الوطن در ادامه نوشت که سفر این هیأت سوری دو روزه و در راستای تقویت روابط راهبردی میان دو کشور است.

این دومین سفر المقداد به ایران طی دوره تصدی پست وزارت خارجه سوریه و نخستین سفر او در دوره ریاست‌جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» به شمار می‌رود.

دمشق، نهم اکتبر گذشته، میزبان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بود و وی در این سفر با «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه در خصوص روابط راهبردی دو کشور و تلاش‌های مشترک برای تقویت این روابط رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان طی این سفر بود که اعلام کرد: «وزیر خارجه سوریه بزودی به ایران سفر خواهد کرد و  این تاییدی بر این است که وزارت خارجه‌های دو کشور مصمم هستند اراده و نیت روسای جمهور را عملیاتی کند. ما به دنبال عملیاتی کردن توافقات هفته‌های اخیر و در تماس‌های تلفنی بین روسای جمهور دو کشور و گفت‌وگوها در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم».(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *