» دسته‌بندی نشده » تداوم ناپایداری وضعیت کرونا در گیلان/ ۵ شهرستان هنوز نارنجی است

تداوم ناپایداری وضعیت کرونا در گیلان/ ۵ شهرستان هنوز نارنجی است

خرداد ۸, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش گیل سو، استان گیلان به‌عنوان دومین استان درگیر با کرونا همچنان با این بیماری درگیر است و روزهای شکننده‌ و بسیار ناپایدار کرونایی را پشت سر می‌گذارد.

 با وجود روند نزولی در آمار بستری‌شدگان کرونا در استان گیلان اما همچنان تعداد بیماران و قربانیان کرونا در این استان به حد مطلوب نرسیده است و این امر همدلی و همراهی بیشتر مردم را می‌طلبد.

 به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۳۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

همچنین ۷۲ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و ۷ نفر امروز به این بخش منتقل شده‌اند.

طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.

 شهرستان‌های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود و املش ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد استان گیلان هستند که امیدواریم با رعایت بیشتر شهروندان به وضعیت آبی دست یابند.

همچنین شهرستان‌های رودسر، رودبار، رشت، بندر انزلی و آستانه اشرفیه ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی استان گیلان هستند که به دلیل افزایش شمار بستری‌شدگان در این رنگ‌بندی قرار دارند و امیدواریم با با توجه بیشتر شهروندان به دستورالعمل‌ها به رنگ‌بندی زرد برسند.

استان گیلان در مناسبت‌های مختلف و به‌ویژه در تعطیلات تابستان همواره پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است و اکنون نیز با نزدیک شدن به تعطیلات نگرانی‌ها برای افزایش شمار بستری‌شدگان کرونایی در این استان وجود دارد.

همچنین با توجه به نزدیک بودن به انتخابات کاندیداها و مردم باید از هرگونه تجمع و برگزاری نشست‌ها خودداری کنند چرا که کوچکترین بی‌توجهی وضعیت گیلان را به شرایط حاد گذشته تبدیل می‌کند.

شایان ذکر است که استان گیلان ماه گذشته شرایط بسیار سخت و قرمز کرونایی را تجربه کرده و در بدترین حالت شمار بستری‌شدگان در بیمارستان‌های این استان به هزار و ۵۵ تن رسید و تعداد زیادی از هم‌استانیان نیز قربانی کرونا شدند.

اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی شمار بستری‌شدگان به حد کنترل نسبی رسیده و به ۳۱۹ نفر کاهش یافته است.

در صورت عادی‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب ناشی از کرونا به خودمان برمی‌گردد و بیشترین زیان و خستگی را اصناف و کادر بهداشت و درمان متحمل می‌شوند.

انتهای پیام/ت

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×