» آخرین اخبار » گیلان » لزوم گام برداشتن به سوی گسترش نگاه پژوهش محور

لزوم گام برداشتن به سوی گسترش نگاه پژوهش محور

آذر ۵, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان یک پژوهشگر، با بیان اینکه پژوهش و اندیشه مداری در سایه توجه به نخبگان و بهره گیری از پژوهش های کاربردی است، گفت: باید سعی شود تمامی بخش های دست اندر کار به سوی گسترش نگاه پژوهش محور گام بردارند.

عماد مطالبی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران در راستای توسعه، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه پایدار لازمه حیات اجتماعی است که به دنبال آن پیوند بین عدالت اجتماعی و عدالت فضایی را به دنبال دارد.

وی افزود: استفاده از تمامی پتانسیل ها و فرصت ها سبب می شود که در این حوزه بتوانیم چالش و آسیب ها را شناسایی نموده و با رویکرد راهبردی به دنبال ایجاد مطلوبیت و سازگاری و کارایی بهتر باشیم.

این کارشناس برنامه ریزی شهری تصریح کرد: باید در این مسیر از تمامی ظرفیت ها به ویژه اندیشه های سرآمد و مطرح و جامعه نخبگانی استفاده نمود تا بتوان یک رهیافتی درست را ارایه کرد و شاهد افزایش عملکرد و بهبود مولفه ها در این حوزه باشیم.

مطالبی عنوان کرد: بهبود مستمر در شاخص ها نتیجه یک مدیریت یکپارچه و تاثیرپذیری از برنامه ریزی و تصمیم سازی درست در پرتو اندیشه ها و طرح های نخبگی است.

وی با بیان اینکه پژوهش و اندیشه مداری در سایه توجه به نخبگان و بهره گیری از پژوهش های کاربردی است، گفت: باید سعی شود تمامی بخش های دست اندر کار به سوی گسترش نگاه پژوهش محور گام بردارند که خود سبب می گردد آینده پژوهی و تاثیر گذاری آن بر جامعه و فرهیختگان اثربخش و بهینه باشد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: باید با حمایت از نخبگان و توجه بیشتر به معیشت آنان و اینکه نخبه و پژوهشگر برتر با اطمینان بتواند خلاقیت و نوآوری خود را در فضای جامعه متبلور سازد و تجلی فعل خواستن شود؛ از این رو برایش زمینه و بستر مناسب را برقرار سازیم و با ایجاد کارگروهایی در دستگاه های متولی که با مدیریت خود نخبگان و پژوهشگران برتر صورت پذیرد مسیر را برای توسعه و بهره گیری از اندیشه ها و طرح های برتر فراهم سازیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×