» دسته‌بندی نشده » بهره‌برداری از کارخانه پردازش مدرن کوهک تا نیمه دی‌ ماه

بهره‌برداری از کارخانه پردازش مدرن کوهک تا نیمه دی‌ ماه

آذر ۴, ۱۴۰۰ 1۰


سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارخانه M.R.F (خط پردازش مدرن) کوهک تا نیمه دی‌ ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، محمدمهدی عزیزی ضمن بازدید از پروژه M.R.F (خط پردازش مدرن) گفت: M.R.F کوهک پسماندهای مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ را دریافت می‌کند و با یک سیستم مجهز، بو و شیرابه پسماند گرفته شده و دفع به حداقل می‌رسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند توضیح داد: کارخانه‌های M.R.F به منظور تفکیک درست و حداکثری پسماند، فشرده سازی، حل موضوع شیرابه، کاهش معضل زباله‌گردی، کاهش هزینه‌های جابجایی و انتقال پسماندها تا مجتمع آرادکوه، جلوگیری نسبت به از میان رفتن پسماندهای خشک همچون کاغذ و شیشه (عدم شکستگی و خیس شدگی) حذف بو و صدا، افزایش درصد تفکیک پسماند در محل ذخیره سازی میانی و کاهش دفع و دفن منابع ملی که در نهایت منجر به کاهش مشکلات زیست محیطی می‌شود، طراحی و ساخته می‌شوند.

او افزود: در این بازدید زیرساخت‌ها و تجهیزات این کارخانه که قرار است تا نیمه دی‌ماه به بهره‌برداری برسد، مورد بررسی قرار گرفت.

عزیزی ادامه داد: در ادامه از کارخانه ساخت تجهیزات این خط پردازش نیز بازدیدی به عمل آمد و تفاهم نامه‌ای برای ساخت ماشین آلات و تجهیزات تخصصی و تولید داخل امضا شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند همچنین با اشاره به بازدید از یکی از غرفه‌های فعال در زمینه پسماند صفر گفت: فرهنگسازی و هر نوع ایده خلاق در زمینه کاهش پسماند یا پسماند صفر مورد حمایت سازمان مدیریت پسماند خواهد بود و به همین دلیل از یکی از غرفه‌ها که در این زمینه ورود جدی داشته است، بازدید کردیم.

عزیزی افزود: اگر شرایط جامعه مهیا و زیرساخت‌ها فراهم باشد می‌توانیم به نقطه صفر پسماند نزدیک شویم و سازمان مدیریت پسماند در همین راستا از کلیه اقدامات این چنینی حمایت می‌کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×