» دسته‌بندی نشده » برخورد دوگانه هیئت نظارت برانتخابات ریاست جمهوری در گیلان!

برخورد دوگانه هیئت نظارت برانتخابات ریاست جمهوری در گیلان!

خرداد ۲, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش گیل سو، با اعلام حاج نظرعلی علیزاده به عنوان رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور در گیلان، متاسفانه در برخی از موارد با واکنش های شتابزده و عقده گشایانه برخی از عوامل سیاسی و جناحی همراه گردید!

هر چند برخی از واکنش های مذکور دور از شأن جریان انقلابی بوده و این آفت راعموما در جریان انقلابی استان گیلان باید جست، ولی در کشاکش رقابت های سیاسی، برخی از این واکنش ها دور از انتظار نبوده و در هر برهه، شاهد اینگونه مواضع و اعلام نظرها بوده و هستیم که این مشخصه بارز و طبیعی فضای سیاسی می باشد.

اما موضع هیئت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در گیلان، درباره مورد فوق، بسی جای تعجب و نگرانی را در پی داشته است!

درست همزمان با اعلام شورای ائتلاف مبنی بر تشکیل ستادهای مردمی استانی توسط حاج نظر علی علیزاده، و هجمه ناجوانمردانه مذکور، هیئت نظارت استان اطلاعیه ای مبنی بر غیر قانونی بودن اعلام رئیس ستاد مردمی کاندیداها قبل از اعلام لیست نهایی کاندیداها توسط شورای نگهبان صادر نمود که در نوع خود بی سابقه است!! در حالیکه این اعلام توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان ریشه دار ترین و قانونی ترین جریان فعلی سیاسی در کشور صورت گرفته و نه ستاد آیت الله رئیسی!!

جالب تر اینکه همین جریانی که امروز با آن نحوه هجمه به سردار علیزاده مرزهای ادب و احترام را جابجا کردند، درست چهار سال پیش دقیقا نه بعد از ثبت نام، بلکه در بازه تاریخ ثبت نام کاندیداها به یکباره جلسه کذایی و پیش دستانه در یکی از مساجد رشت برگزار نموده و هنوز زمان ثبت نام پایان نیافته، اعلام رئیس برای ستاد رسمی و نه مردمی آقای رئیسی می نمایند! ( تاریخ ثبت نام کاندیداهای سال ۹۶ از ۲۲ لغایت ۲۷ فروردین بود که رئیس ستاد در تاریخ ۲۵ فروردین معرفی گردید!!!) ولی دریغ از یک تذکر هیئت نظارت در آن موقع که اتفاقا اکثریت آن از همین اعضای فعلی بودند!!!

آیا ماده ۶۶ اعلام شده توسط هیئت نظارت استان درست همراه با هجمه های تاسف انگیز در این انتخابات نسبت به رئیس ستاد مردمی شورای ائتلاف، در سال ۹۶ وجود نداشت؟!
چرا آن موقع که جریان مدعی حتی قبل تر از اتمام پایان ثبت نام برای ستاد رسمی رئیس تعیین نمود، هیئت نظارت استان بویژه مسول آن احساس تکلیف ننمودند؟!!!!

آیا رواست که هیئت نظارت اینگونه جانبدارانه اعلام موضع کند؟! آنهم با مصداقی غیر از متن قانون ؟! چرا هیئت نظارت با یک موضوع برخورد دوگانه صورت می دهد؟!! چرا شأن والای آن که بدون جانبداری باید پاسدار قانون اساسی باشد اینگونه توسط اعضای آن مخدوش می شود؟!!

گفتنی ها وغصه ها از این دست زیاد است، همانگونه که رهبر حکیم انقلاب معتقدند همه می توانند نسبت به عملکردهای کارگزاران نظام نقد داشته باشند ولی با مصادیق درست تا باعث تقویت آن شود، این مصداق نیز با مستندات مطرح شده و انتظار می رود باعث اصلاح رویه و پاسخگو بودن هیئت نظارت گیلان شود!

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×