» دسته‌بندی نشده » حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه و جان باختن ۲ غیرنظامی

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه و جان باختن ۲ غیرنظامی

آذر ۳, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از حمله موشکی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۴ نوامبر)، به منطقه «الوسطی» در نزدیکی «حمص» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این حمله به جان باختن دو غیر نظامی و مجروح شىن هفت نفر که شش تن از آن‌ها نظامی بودند، منجر شد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت که در حوالی ساعت ۱:۲۶ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی، طی حمله‌ای از جانب شمال شرق بیروت ، برخی نقاط در منطقه الوسطی را هدف قرار داد.

تلویزیون رسمی سوریه نیز از حمله به این منطقه و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن شش نظامی خبر داد. این خبر ساعاتی پس از اعلام پدافند هوایی سوریه مبنی بر رهگیری یک حمله بدون اشاره به جزئیات بیشتر، منتشر شد.

این در حالی است که روز گذشته، منابع محلی در سوریه از حمله راکتی به «خراب الجیر» بزرگترین پایگاه هوایی اشغالگران آمریکایی در شمال شرق این کشور و واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه خبر دادند.(جزئیات بیشتر)

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *