» دسته‌بندی نشده » شاهد پرونده فساد: نتانیاهو شیفته رسانه‌ها بود

شاهد پرونده فساد: نتانیاهو شیفته رسانه‌ها بود

آذر ۲, ۱۴۰۰ 0۰


معاون نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نتانیاهو عاشق و شیفته حضور در رسانه و پوشش رسانه‌ای بود. این اظهارات او در برابر دادگاه ویژه رسیدگی به فساد بنیامین نتانیاهو مطرح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نیر حیفتس، سخنگوی سابق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دادگاه مرکزی در قدس شرقی اشغالی حاضر شد و گفت: اگر اصطلاح “شیفته قدرت” را استفاده کنیم او بسیار فراتر از آن بود. او به حدی عاشق و شیفته پوشش خبری بود که همیشه اصرار داشت تاکتیک‌های رسانه‌ها در جریان نشست‌های امنیت داخلی استفاده شوند.

او افزود: تسلط او در امور رسانه و شبکه‌های خصوصی و شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است.

سخنگوی سابق نتانیاهو در جلسه استماع در دادگاه قدس در جریان محاکمه نتانیاهو در پرونده فساد که درخصوص اتهامات خیانت در امانت و قبول رشوه بود، گفت: نخست‌وزیر روابط تنگاتنگی با رسانه‌ها داشت. من کسی را به چشمم ندیده‌ بودم که اینقدر در این زمینه کنترل داشته باشد، هیچ‌کس آن را نمی‌تواند درک کند.

حیفتس، نتانیاهو را فراتر از فرد عاشق کنترل و سلطه جویی توصیف کرد. زمانی که مساله مربوط به امور رسانه می‌شود او می‌خواهد همه چیز حتی جزئی‌ترین جزئیات را بداند. او در شهادت خود تاکید کرد: سرگرم شدن نتانیاهو به رسانه تقریبا مشابه وقت گذاشتن و پرداختن او به مسائل امنیتی بود.

این مقام دولت نتانیاهو گفت: دست‌کم از سال ۲۰۰۹ دولت نتانیاهو و شخص خودش بر تمامی سازوکارها و چارچوب‌های رسانه‌ها مسلط شدند. 

نتانیاهو در حال حاضر رهبر اپوزیسیون بزرگترین حزب در پارلمان اسرائیل است و در نوامبر ۲۰۱۹ با اتهامات رشوه، اختلاس و خیانت در امانت در سه لیست اتهام جداگانه روبه‌رو شد که او را متهم می‌کنند هدایایی گرانقیمت دریافت کرده و امتیازاتی را به قطب‌های رسانه‌ای در ازای پوشش مثبت از او ارائه کرده است.

شهادت حیفتس سه شنبه گذشته به تعویق افتاد. او شاهد اصلی دادستانی در خصوص پرونده مخابرات “بیزک” است.

این پرونده مهمترین پرونده نتانیاهو است که در آن به ارائه مزایایی به شرکت بیزک متهم است که احتمالا به میلیون‌ها دلار در ازای پوشش خبری به نفع او در سایت واللا وابسته به گروه بیزک می‌رسد.

حیفتس اشاره کرد، در سال ۲۰۱۵ و کمی قبل از انتخابات سراسری شاؤول الویچ صاحب شرکت بیزک منظم تماس می‌گرفت و فشارهایی برای دستیابی به موافقت دولت با ادغام دو گروه این شرکت و برای اطلاع از اینکه چه کسی وزیر اطلاع‌رسانی آینده خواهد بود، فشار می‌آورد.

نتانیاهو از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ یک دوره و یک مدت ۱۲ ساله از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

نتانیاهو در پرونده‌های معروف به پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ متهم است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×