» دسته‌بندی نشده » جوهره اصلی امربه‌معروف محبت است/هیئت‌منصفه اخلاق انتخاباتی توسط مردم ایجاد شود

جوهره اصلی امربه‌معروف محبت است/هیئت‌منصفه اخلاق انتخاباتی توسط مردم ایجاد شود

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی امروز در گردهمایی استانی «مردم، دادستان مردم» در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در نظام اجتماعی مسؤولیت پذیری اجتماعی یک فریضه است، اظهار کرد: اگر فرد مسلمانی در مسؤولیت پذیری خود کم‌کاری کند درواقع در مسلمانی خود کم گذاشته است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اجتماعی یک رکن دین‌داری است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر برگرفته از مسؤولیت پذیری اجتماعی است و در جامعه دینی هر یک نسبت به یکدیگر مسؤولیت داریم که ریشه وحیانی و عقلانی دارد چراکه انسان یک موجود تک‌بعدی نیست.

معاون رئیس قوه قضائیه بیان اینکه در اسلام از عدالت زیاد سخت گفته یا شنیده‌ایم، تصریح کرد: حداقل‌های عدالت، با تحقق اخلاق محقق می‌شود و اگر اخلاق در جامعه وجود نداشته باشد موجب ایجاد منکر شده که عدالت نیز از بین می‌رود و شاهد ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر بالاترین حد در مسؤولیت‌های اجتماعی هر فردی است، افزود: امربه‌معروف یعنی همنوع من بهترین‌ها را داشته و از همه بدی‌ها به دور باشد که این نشانه خیرخواهی فرد نسبت به همنوع و بشریت است.

صادقی با بیان اینکه جوهره اصلی امربه‌معروف محبت است، گفت: اگر این جوهره اصلی را از آن بگیریم امربه‌معروف بی‌محتوا و بی‌اثر می‌شود و بعضاً آثار ضدخودش را بر جای می‌گذارد و در امربه‌معروف انسان مهر می‌ورزد و مهرش را به دیگران ابراز می‌کند.

وی با بیان اینکه مقابله با حکومت فاسق مانند حکومت شاه یا رژیم صهیونیستی مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر و نهی از منکر است، تصریح کرد: بنده جوانان را به مباحثه دعوت می‌کنم تا در قالب گروه‌هایی، درباره موضوعات مشخص بحث و تبادل‌نظر کنند تا از بدی‌ها و رشد آن جلوگیری شود.

رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری بالاترین سطح انتخاباتی است که با شور بیشتری انجام می‌شود ولی درگذشته شاهد بودیم که در جریان انتخابات بداخلاقی‌هایی را نیز مردم مشاهده کردند که این خیلی بد بود و نباید اجازه دهیم که کسانی با بداخلاقی کارشان را به پیش ببرند.

صادقی با بیان اینکه مردم باید هوشیار باشند که فضا به دست بداخلاقان نیفتد، گفت: اگر یک هیئت‌منصفه اخلاق انتخاباتی ایجاد و قوانینی مشخص گردد همه افراد خود را در ذیل این هیئت‌منصفه می‌بینند و از بداخلاقی‌ها کاسته خواهد شد و دادستان آن نیز می‌تواند خود مردم باشند.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نتیجه بداخلاقی‌های انتخاباتی این باشد که مردم افراد بداخلاق را با کنار گذاشتن محکوم کنند، افزود: نباید اجازه دهیم آرای کثیف که با تهمت زدن به دیگران و تخریب به دست می‌آید در انتخابات اثرگذار باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×