» آخرین اخبار » گیلان » کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان/ احتمال جاری شدن سیلاب

کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان/ احتمال جاری شدن سیلاب

آذر ۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال جاری شدن سیل تا جمعه وجود دارد.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: لاهیجان با ۱۸ درجه سلسیوس و سیاهکل با هفت درجه سلسیوس گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه دمای رشت بین هفت و ۱۸ درجه سلسیوس در نوسان است، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت امواج کم و بیش ناپایدار در منطقه است لذا طی امروز افزایش ابر و در برخی مناطق بارندگی و احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: از فردا تا عصر چهارشنبه شرایط برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و روند افزایش نسبی دما مهیا می باشد.

دادرس متذکر شد: به تدریج از عصر چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و شمالی شدن جریانات شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، روند کاهش دما، بارندگی، رعد و برق و وزش باد و برای ارتفاعات بالادست بارش برف تا پایان هفته مورد انتظار است.

وی از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب در مسیل ها و رانش و لغزش تا جمعه وجود دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×