به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در پی اظهارات مهدی خجسته عضو هیئت‌مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور با عنوان  ” فنی و حرفه‌ای روند تمدید پروانه مهارت را برای کارگران ساختمانی تصحیح کند” در خبرگزاری فارس توضیحاتی را ارائه داد.

متن کامل توضیحات به قرار زیر است:

بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند، در پی انتشار مصاحبه‌ای در خصوص پروانه مهارت کارگران ساختمانی و تماس خبرنگار محترم با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان نکات ذیل جهت بهره‌برداری و انعکاس در صورت نیاز به حضورتان ارسال می‌شود:

۱- بر اساس آئین‌نامه مشاغل تخصصی و فنی (موضوع ماده ۱۳ قانون صنفی ۱۴ تیرماه ۱۳۹۴) تبصره ۳ ماده ۱۱۰ قانون کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موظف به تعیین صلاحیت فنی آموزش دیدگان و ارائه گواهینامه مهارت می‌باشد.

۲- کلیه امور ثبت‌نام متقاضیان صنعت ساختمان (کارگران ساختمانی) برای تمدید و تعویض پروانه مهارت بدون مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و از طریق دفاتر پستی در راستای توسعه دولت الکترونیک انجام می‌شود.

۳- کلیه مراحل مربوط به تمدید پروانه‌های مهارت رایگان بوده و در صورت نیاز به تعویض گواهینامه بر اساس تغییر استانداردهای آموزشی ایسکو، متقاضی ملزم به شرکت در آزمون عملی، مطابق با ضوابط اجرایی می‌باشد.

۴- باوجود پیگیری‌های فراوان از طرف این اداره کل و بر اساس ضوابط اجرایی، امکان تفویض تعیین صلاحیت حرفه‌ای به بخش خصوصی وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹