» دسته‌بندی نشده » رایزنی ولیعهد ابوظبی با وزیر دفاع آمریکا

رایزنی ولیعهد ابوظبی با وزیر دفاع آمریکا

آذر ۱, ۱۴۰۰ 0۰


ولیعهد ابوظبی در جریان دیدار با وزیر دفاع آمریکا به بررسی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای مهم و مورد توجه دو کشور پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کاخ “الشاطئ” در ابوظبی با یکدیگر دیدار کردند و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی روابط استراتژیک میان امارات و ایالات متحده در سطح مختلف به ویژه در امور دفاعی و نظامی و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای مهم و مورد توجه دو کشور پرداختند.

در این دیدار عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه، محمد بن حمد بن طحنون آل نهیان، رئیس هیئت مدیره فرودگاه‌های ابوظبی، محمد مبارک المزروعی، معاون دفتر ولیعهدی ابوظبی و صالح محمد صالح بن مقرن العامری، فرمانده عملیات مشترک حضور داشتند.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که کشورش به حمایت از همپیمانان در خاورمیانه به منظور حفاظت از امنیت آنها ادامه خواهد داد و مبارزه با “تروریسم” و حفاظت از خطوط کشتی‌رانی از اولویت‌های امنیتی منطقه است.

 لوید آستین همچنین خاطرنشان کرد: در صورت نیاز نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش خواهد یافت. همکاری ما در خاورمیانه و شمال آفریقا از اهمیت بالایی برخوردار است. آمریکا سرمایه‌گذاری‌های زیادی در خاورمیانه انجام داده و ماموریت ما برقراری امنیت منطقه است و تقویت شرکت‌ها برای توقف حمایت مالی از “تروریسم” و مبارزه با تبلیغات “تروریستی” ادامه خواهد یافت.

وی همچنین تصریح کرد، خطرات مشترک نیاز به فعالیت و اقدامات مشترک بین ایالات متحده و همپیمانان دارد.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: “نیروهای انصارالله باید به جنگ در یمن خاتمه ببخشند و حملات علیه عربستان را متوقف کنند. ما با همپیمانان خود برای تقویت پدافند دفاع هوایی عربستان با هدف مقابله با چالش‌ها تلاش و همکاری می‌کنیم و به حمایت از عربستان در مقابله با حملات نیروهای انصارالله ادامه خواهیم داد”.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×