» دسته‌بندی نشده » افزایش دانش روابط عمومی‌ها منجر به ارتقای سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

افزایش دانش روابط عمومی‌ها منجر به ارتقای سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار هیئت‌ رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه روابط عمومی پیوندی میان خبرنگاران و ادارات در سطح کشور است، اظهار کرد: روابط عمومی آمیخته‌ای از هنر، خلاقیت و علم برای ایجاد و توسعه تفاهم، اعتماد افزایی و افزایش سرمایه اجتماعی است که وقتی با عشق، علاقه و کوشش خستگی‌ناپذیر همراه می‌شود، می‌توان از آن به «هنر هشتم» هم یادکرد.

وی روابط عمومی را  پل ارتباطی سازمان‌ها با افکار عمومی دانست و گفت: فعالیت‌های مداوم و برنامه‌ریزی‌شده روابط عمومی‌ها برای تعمیق ارتباطات در سویه‌های مختلف و متعدد، در واقع تلاشی در راستای تحکیم پل ارتباطی سازمان‌ها با افکار عمومی است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه  روابط عمومی‌ها در جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمانی به مخاطبان باید گام بردارند، بیان کرد: روابط عمومی یک رفتار مدیریتی است که با آگاهی از تصمیمات در سطوح عالی، با انجام فرآیند اطلاع‌یابی و پردازش اطلاعات، آن‌ها را در قالب فرآورده‌های متنوع اطلاع‌رسانی باید گام بردارد.

زارع با تأکید بر لزوم توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی در ادارات افزود:  فعالان این عرصه باید همواره و پیوسته، خود را در فرآیند یادگیری و آموزش‌های روز، قرار داده تا از این طریق گام‌هایی ثمربخش برای رفع نیازهای مخاطبان خود بردارند.

وی نقش آموزشی برای دانش‌افزایی و به‌روزرسانی اطلاعات مدیران روابط عمومی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: یکی از انتظارات من از شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها برگزاری کارگروه آموزش و پژوهش استان است، زیرا  سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه‌وتحلیل فعالان عرصه روابط عمومی منجر به ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در تبیین این شیوه زیست جدید و رعایت دستورالعمل‌ها برای کاهش آسیب‌های مردم در ایام کرونا گفت: در ایام کرونا و همه‌گیری کووید ۱۹، سبک زندگی مردم تغییر کرده و روابط عمومی‌ها نقش مؤثری در ترویج این امر داشتند.

زارع فرا رسیدن انتخابات را گشوده شدن فصل جدیدی از تاریخ جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: تقویت دموکراسی و مردم‌سالاری دینی، نیازمند مشارکت حداکثری و تحقق این مهم، مستلزم اعتماد افزایی عمومی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×