تجمع نهضتیها مقابل مجلس و وعده نمایندگان برای تداوم پیگیریها
به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شفت عصر روز گذشته با حضور در پایتخت در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.
عدهای از آموزشیاران نهضتی تجمعکننده در مقابل مجلس مدعی هستند که سوابق کاری آنها بهپیش از سال ۱۳۹۲ برمیگردد اما هنوز بلاتکلیفاند.
آنها مدعی هستند سالها در مناطق کمتر توسعهیافته شفت ازجمله مناطق امامزاده ابراهیم(ع) و سیاهمزگی شفت دوران سخت و مشقتبار تحصیل را در مراکز آموزش عالی طی کردهاند اما همچنان علیرغم وعدههای پیشین مسئولان برای ساماندهی آنها، گرهای از کارشان وا نشده است.
عدهای دیگر از معترضان نیز معتقدند سالهای شیرین خدمت در عرصه آموزش به بیسوادان و کمسوادان شهر و منطقهشان موجب شده تا جذب و استخدام آنها در نظام آموزشی بهعنوان اولویت دومشان تلقی شود درحالیکه سن آنها در حال عبور از شرایط سنی در نظر گرفتهشده در نظام اداری و استخدامی کشور است.
تجمعکنندگان نهضتی یکی از بزرگترین درخواستهایشان اهتمام و توجه ویژه خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس است تا هر چه سریعتر تکلیفشان، تعیین شود.
تجمعکنندگان در بنرهایی که در دست داشتند مدعی بودند که آموزشدهنده فردبهفرد هستند و خواهان برقراری عدالتاند. آنها همچنین معتقدند پس از یک دهه خدمت، استخدامی حق مسلم آنها است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار فارس میگوید: مجلس و بهویژه کمیسیون اجتماعی مجلس با جدیت دنبال احقاق حقوق همه آموزشیاران، نهضتیها، حقالتدریسیها و سایر گروههای آموزشی فعال در نظام تعلیم و تربیت است.
به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اغلب آموزشیاران نهضت سوادآموزی تنها یک محصل دارند و وزارت آموزش تاکنون علیرغم پیگیریهای مستمر و پیاپی به این گروهها توجه خاصی نداشته و زیر بار نرفته است.
بهروزی فر میگوید بهعنوان یک مطالبه گر در مجلس حقوق آموزشیاران نهضتی را همچون گذشته دنبال خواهد کرد و خوشبین هست تا پیگیریهای مستمر منتج به نتیجه شود.
امروزه بیعدالتی یکی از حلقههای مفقوده نظام اداری استخدامی است و در ادارات و سازمانهای دولتی بهکرات مشاهده میشود که چندین نوع رابطه استخدامی با دستگاه وجود دارد که در انجام فعل و کار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما در دریافت حقوق و مزایا اختلافات و تمایزات معنادار است.
برقراری عدالت اجتماعی و اداری یکی از مهمترین مطالبات در گروههای مختلف اداری و مشاغل صنفی است که به جدیت نیازمند طرحهای تقنینی و نظارت در اجرای مصوبات مصرح قانونهای بالادستی و اجرایی کشور است.
مطالبه بهحق آموزشیاران نهضت سوادآموزی حالا اگر با یک دانش امور و محصل باشد و یا چند دانش امور بدون شک نیاز مبرم جامعه تا ریشهکنی کامل بیسوادی است و اگر نیازشان حیاتی نباشد، اساساً نیروی انسانی تحصیلکرده و امیدوار به آینده نباید بهکارگیری شود.
اکنونکه سیاستهای انبساطی و انقباضی دولتها در استخدام نیرویهای انسانی موردنیاز موجب شده تا حجمی از نیروهای در بسیاری از دستگاهها ازجمله وزارت عریض و طویل آموزشوپرورش بلاتکلیف باقی بمانند درحالیکه فرصت استخدام و قوانین حوزه آن بسیار محدودکننده و ممکن است با تساهل سهوی، نابود نیز شوند.
انتهای پیام/۳۳۸۹