» آخرین اخبار » گیلان » جامعه کتابخوان اهل فرهنگ و هنر است

جامعه کتابخوان اهل فرهنگ و هنر است

آبان ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی به عنوان فرهنگ و هنر باید نزد ما بماند و توسعه پیدا کند، گفت: بسیاری از کشورها برای حفاظت از فرهنگ خود به کتابخوانی گرایش دارند.

محمود قاسم نژاد در مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان، با اشاره به پیوند فرهنگ و کتابخوانی، اظهار کرد: کتابخوانان و کتابداران و کتاب دوستان جایگاه بسیار رفیعی در توسعه فرهنگ کشور دارند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، افزود: امروز کتابداران در خط مقدم ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند و به خوبی این مسئولیت خطیر را دنبال می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، کتابخوانی را موجب رشد و توسعه و بالندگی جامعه دانست و تصریح کرد: اگرچه امروزه با ابزار و تکنولوژی مواجه هستیم و فضای مجازی فراروی ما قرار دارد، اما نباید صرفا به این فضاها بسنده کنیم و هیچ چیزی نباید جای کتاب را بگیرد.

قاسم نژاد، با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی به عنوان فرهنگ و هنر باید نزد ما بماند و توسعه پیدا کند، گفت: بسیاری از کشورها برای حفاظت از فرهنگ خود به کتابخوانی گرایش دارند و لذا اگر جامعه ای کتابخوان داشته باشیم، مردم اهل فرهنگ و هنر خواهند شد.

وی اداره جامعه فرهنگی را برای متولیان حکومت آسان دانست و اضافه کرد: هزینه کردن برای کتاب نوعی سرمایه گذاری فرهنگی است و با ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیاری از مشکلات را می توانیم حل کنیم.

معاون استاندار گیلان، پرسشگری را ویژه نسل جوان و نوجوان دانست و یادآور شد: باید تمایلات فکری و حس کنجکاوی جامعه را به سمت کتاب معطوف کنیم، زیرا این مسیر رشد و توسعه را به دنبال دارد.

قاسم نژاد، کتابخوانی را لازمه دستیابی به دانایی و توانایی دانست و گفت: دانش قدرت آفرین است و برای آموختن راهی جز خواندن نداریم؛ خوشبختانه طی سال های اخیر توجه ویژه ای به امر کتاب و کتابخوانی در کشور صورت گرفته و باید قدردان افرادی باشیم که نماد کتابخوانی و کتابداری هستند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×