» آخرین اخبار » گیلان » کتابخانه وزین رشت به زودی افتتاح می شود

کتابخانه وزین رشت به زودی افتتاح می شود

آبان ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه مرکزی رشت را یکی از کتابخانه های بزرگ و وزین کشور در منطقه شمال دانست و افزود: به زودی شاهد افتتاح این کتابخانه خواهیم بود که مایه افتخار استان است.

آشتیانی در مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، اظهار کرد: کتابداران در خط مقدم کتابخانه ها هستند.

وی کتابخانه مرکزی رشت را یکی از کتابخانه های بزرگ و وزین کشور در منطقه شمال دانست و افزود: به زودی شاهد افتتاح این کتابخانه خواهیم بود که مایه افتخار استان است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را فرصتی برای حضور جوانان و نوجوانان در این فضای فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: کتابخانه ها زمینه ساز افزایش میزان مطاله و ارتقای روزافزون دانش و آگاهی ماست.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز، با بیان اینکه هر روز و هر هفته روز و هفته کتاب است، اظهار کرد: کتابداران نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند و لذا رهبر انقلاب تعبیر متولیان امین را برای کتابداران به کار بردند که نشان دهنده ارزش این جایگاه است.

وی از کتابداران به عنوان خادمان پرورش تفکر و اندیشه یاد کرد و افزود: شرایط کرونایی محدودیت های زیادی را در ارائه خدمات به اعضای کتابخانه ها ایجاد کرد، اما با همت والای کتابداران موفق به برگزاری برنامه های فرهنگی و کتابخوانی مختلف در بستر فضای مجازی شدیم و توانستیم چراغ کتابخانه ها را روشن نگه داریم و از اوقات فراغت اعضا به نحو شایسته بهره ببریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از برگزاری ۴۵۰ ویژه برنامه هفته کتاب در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۰ ها هزار جلد کتاب به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اضافه شده که با کمک دستگاه ها و خیریت صورت گرفته است.

محمدحسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان نیز در ادامه، با اشاره به فلسفه وجودی انجمن خیرین کتابخانه ساز، عنوان کرد: در کنار مدرسه سازی و مسجدسازی، خلا کتابخانه سازی ملموس بود و لذا نیکوکاران تاکنون ۹ باب کتابخانه در سطح استان گیلان احداث کردند.

وی نیازمندی های کتابخانه ها را به روز دانست و افزود: در کنار کمبود سرانه فضای کتابخوانی، با کمبود امکانات و تجهیزات کتابخانه ای نیز مواجه هستیم و لذا با همت نهاد کتابخانه های عمومی استان کتابخانه سیار قاصدک را در محلات محروم راه ندازی کردیم و امیدواریم با کمک خیرین این وانت تبدیل به یک ون شود.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز، با تاکید بر لزوم تکمیل کتابخانه های نیمه کار با کمک نیکوکاران، گفت: برخی از خیرین زمین کتابخانه را اهدا کردند و فقط باید برای احداث کتابخانه همت کنیم.

عاقل منش، مسکن مهر رشت را نیازمند یک کتابخانه دانست و عنوان کرد: کتابخانه ها مرکز فرهنگی هستند و می توانیم علاوه بر مطالعه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی و توانمندسازی بپردازیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×