» دسته‌بندی نشده » با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم سواحل برخورد شود

با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم سواحل برخورد شود

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست به اولویت نخست مسؤولان در گیلان  مبدل شده است، اظهار کرد:  عزم همگانی میان مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، تقنینی، نیروهای مسلح، نهادها و مردم آگاه در راستای مدیریت سواحل وجود دارد.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در صیانت از منابع طبیعی در گیلان افزود:  در کنار مردم علاقه‌مند به حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه با دغدغه‌مندی پیگیر موضوعات بوده و نقش آنان بسیار مهم است.

استاندار گیلان با انتقاد از برخی  سهل‌انگاری‌ها و  اقدامات سودجویانه در حوزه ساخت‌وساز در حریم ساحل گفت:  وجود ادبیات مشترک قانونی و حرکت بر مبنای اسناد بالادستی همچون آمایش سرزمینی تدوین‌شده که به توسعه گیلان برمبنای سبز آبی با رویکرد طبیعت و دریامحوری کمک می‌کند.

زارع با تأکید بر ضرورت سرانجام رسیدن اجرای طرح تحقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان‌های شمالی در دولت بیان کرد: اقدامات مؤثر صورت گرفته طی دو سال اخیر همچون پایش هوایی ۲۷۰ کیلومتر از نوار ساحلی استان، پایش پهنه تالاب بر اساس برنامه مدون و اجرای کاداستر می‌تواند بسیاری از مناقشات را کاهش می‌دهد.

وی پیگیری قضایی صاحبان سازه‌های مجوز دار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد محدوده سرزمینی گیلان از اراضی جنگلی، مرتع و ساحل بوده و در راه صیانت و حفاظت از این منابع  تفاوتی میان دستگاه‌ها و نهادها وجود ندارد و تمامی نهادها در رفع تصرفات غیرقانونی با دستگاه‌های متولی باید همراهی کرده و با افراد سودجو و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل برخورد جدی شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×