» دسته‌بندی نشده » نشای ۴۰ درصدی اراضی شالیزاری گیلان

نشای ۴۰ درصدی اراضی شالیزاری گیلان

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحران کم‌آبی شالیزارهای گیلان در حال رفع شدن است، اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات آسمانی شالیزاران این استان با بحران کم‌آبی در مزارع خود مواجه شدند که پس از رهاسازی آب از سد سفیدرود بخشی از مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به نشای۴۰ درصدی شالیزارهای گیلان افزود: از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان ۹۵ هزار هکتار آن نشا شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از کاهش آسیب اراضی کشاورزی در سال جدید گفت: خوشبختانه لطف خداوند امسال شامل حال ما شد و با رهاسازی آب سد سفیدرود بارندگی‌های خوبی در استان داشتیم که در انتقال آب سد خیلی کمک کرد تا آب‌رسانی به اراضی زراعی با سرعت بیشتری انجام شود و کمترین تلفات را داشته باشیم.

موسوی با درخواست از شالیزاران در خصوص انجام فرآیند نشای اراضی خود بیان کرد: با توجه به فراهم شدن شرایط مناسب بارش‌ها و رهاسازی آب سد سفیدرود، شالیزاران نسبت به انجام فرآیند نشا اراضی خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه آب زراعی به‌اندازه کافی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در تمام مناطق، آب زراعی به‌اندازه کافی وجود دارد از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی مناسب و وجود آب زراعی کافی در کانال‌های آبیاری، نشا شالیزارهای خود را به تأخیر نیندازند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  گیلان نقش ذخیره‌سازی آب زراعی مازاد در آب‌بندان‌ را بسیار مهم دانست و گفت: شالی‌کاران با سرکشی مداوم به خزانه‌ها، مدیریت آب و بستن خروجی کرت‌های شالیزار‌ها در هنگام بارش باران، از آب باران استفاده بهینه را موردتوجه قرار دهند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×