» دسته‌بندی نشده » افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا در بندر “سالیانکا” در سال گذشته

افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا در بندر “سالیانکا” در سال گذشته

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در جریان سفر بک ماهه خود به فدراسیون روسیه و سفر به شهرهای اقتصادی و بازارهای هدف ایران در این کشور  جواد پوردست رئیس ایرانی بندر ” سالیانکا ” در دفتر کار وی در آستراخان ملاقات ‌و گفت‌وگو کرد.

رئیس ایرانی بندر ” سالیانکا ” در این دیدار با ابراز خرسندی از وجود روابط اقتصادی مناسب میان ایران و فدراسیون روسیه اظهار کرد: حدود دو سال پیش که ایشان به‌عنوان رئیس بندر ” سالیانکا ” به آستراخان آمدند بندر سالیانکا به دلیل عدم انجام توافقات با دولت فدراسیون روسیه به مشکلات و موانعی مواجه بود.

پوردست با اشاره به برخی مذاکرات صورت گرفته برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: با توجه مذاکرات صورت گرفته با طرف روسی در مسکو و همچنین با حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشکلات برطرف و هم‌اکنون در حال انجام سرمایه‌گذاری طبق توافقات قبلی در بندر هستند.

وی با اذعان به اینکه بندر سالیانکا به روال عادی کار خودش برگشته است، افزود: در سال گذشته باوجود شیوع ویروس کرونا این بندر با مساعدت و همکاری دو طرف ایران و روسیه همواره فعالیت داشته و حتی افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا داشته‌اند.

به گفته رئیس ایرانی بندر ” سالیانکا ” امسال متأسفانه به دلیل اینکه طرف روسی بر صادرات برخی کالاها ازجمله غلات عوارض سنگینی وضع کرده تجار و بازرگانان تمایلی به صادرات این‌گونه کالاها به ایران ندارند و به این دلیل در سال جاری تاکنون ارسال کالا به ایران کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×