» دسته‌بندی نشده » خریداری ۲۳ هزار تن برگ سبز چای در کشور

خریداری ۲۳ هزار تن برگ سبز چای در کشور

اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چای کشت‌شده در استان‌های شمالی یکی از مرغوب‌ترین چای‌ها در کشور است، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته کار برداشت چای از ۲۵ هزار هکتار از باغات شمال کشور و توسط ۵۵ هزار بهره‌بردار انجام‌شده است.

وی از خرید تضمینی برگ سبز چای برداشت‌شده در گیلان توسط کارخانجات خبر داد و افزود: بر اساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار و ۲۲۵ تن برگ سبز چای به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان خریداری‌شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر درجه‌یک بودن بخش اعظمی از برگ سبز چای خریداری‌شده در استان‌های شمالی کشور بیان کرد: چای استان‌های گیلان و مازندران یکی از باکیفیت‌ترین چای‌های کشور بوده و ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری‌شده در این دو استان یعنی معادل ۲۳ هزار ۱۵۱ تن درجه‌یک و با قیمت تضمینی ۶ هزار و ۶۹۰ تومان از چایکار خریداری‌شده است.

جهانساز از تولید بیش از پنج هزار تن چای خشک در کشور خبر داد و گفت: مراحل عقد قرار با ۱۶۵ کارخانه چای‌سازی برای خرید برگ‌های سبز چای انجام‌شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به نظارت ۴۰۰ ناظر چای از روند برداشت چای در استان‌های شمالی تصریح کرد: یکی از اهداف مسؤولان سازمان چای پرداخت به‌موقع مطالبات چای‌کاران بوده و علیرغم مشکلات فراوان تاکنون ۱۱ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای خریداری‌شده به چای‌کاران پرداخت‌شده است

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×