» دسته‌بندی نشده » نادیده گرفتن نهادهای نظامی توسط دستگاه دیپلماسی اشتباه محض است

نادیده گرفتن نهادهای نظامی توسط دستگاه دیپلماسی اشتباه محض است

اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین رویوران  عصر امروز در سخنرانی وبیناری با موضوع فلسطین با بیان اینکه روز قدس یادآور دفاع از آرمان‌های جهان اسلام است، اظهار کرد: روز قدس یوم‌الله بوده و این روز یادآور دفاع از مظلوم و زنده نگه‌داشتن آرمان‌های  جهان اسلام است.

وی مناسبات در نظام اسلامی را بحث امت-ملت دانست و گفت: در تمام دنیا مناسبت‌ها میان ملت‌ها بر اساس دولت ملت است ولی در نظام اسلامی مناسبات بر اساس امت_امت بوده و یکی از دلایل نام‌گذاری روز قدس توسط امام راحل (ره) همین امر بوده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین، با تأکید بر اینکه بر اساس اعتقاد به اسلام تمامی ملت‌های مسلمان با یکدیگر شهروند هستند، بیان کرد: ملت‌های مسلمان و نهادهای اسلامی در خدمت کشورهای اسلامی بوده و خدمت به امت با اولویت فلسطین از وظایف خود می‌دانند.

رویوران، با اذعان به اینکه هیچ شاخصی به‌اندازه قدس هویت فلسطین را نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: قدس هویت جامعه فلسطین بوده و ما نیز به‌عنوان ملت مسلمان، قدس را به‌عنوان نماد امت اسلامی پذیرفته‌ایم و احادیثی نیز درباره جایگاه عظیم این مکان مقدس وجود دارد.

وی نام‌گذاری روز قدس تمام امام راحل (ره) را نشان‌دهنده بینش سیاسی ایشان دانست و گفت: در چند روز گذشته و به دلیل اقدامات خرابکارانه رژیم صیهونیستی، مردم مجدداً به صحنه آمده و انتفاضه‌ جدید شروع‌ شده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با اشاره به دلایل برجسته شدن مکان قدس در معراج پیامبر(س) افزود: این مسئله به دلیل حساس شدن مسلمانان به مسئله قدس و فراموش نکردن آن است چراکه قدس باید در وجدان، فکر و باورهای ما جایگاهی داشته باشد.

رویوران با تأکید بر لزوم ادامه‌دار بودن دفاع از ملت مظلوم فلسطین بیان کرد: در جنگ ۳۳ روزه، تمام جهان اسلام در حمایت از حزب‌الله به میدان آمدند که نشانه موفقیت امام راحل(ره) در حمایت از قدس است، زیرا امام راحل(ره) به بحث حمایت سیاسی از قدس اکتفا نکرد، بلکه دگرگونی فرهنگی و قدرتمندسازی را در دستور کار خود قراردادند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با کمک کشورهای غربی به دنبال ایجاد فتنه در کشورهای منطقه است گفت: رژیم صهیونیستی همواره بر فتنه در کشورهای منطقه و نادانی آن‌ها حساب بازکرده است اما این رژیم در برابر محور مقاومت توانایی ندارد که  این امر نشان‌دهنده آن است کار محور مقاومت بسیار گسترده بوده و معادلات جبهه دشمن را به‌هم‌ریخته است.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با اذعان به تأثیر گفتمان انقلاب در خصوص روز قدس و تأثیر آن در خارج از اسلام تصریح کرد: گفتمان انقلاب درباره قدس تأثیرات خود را در خارج از جهان اسلام نیز گذاشته است و بزرگ‌ترین تظاهرات ۱۰ سال اخیر در انگلستان به‌عنوان مؤسس رژیم صهیونیستی، مربوط به فلسطین بوده و همچنین جنبش بی دی اس”  که تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و این‌ها نشان‌دهنده آن است که روز قدس معادلات غرب و حامیان رژیم صهیونیستی را تغییر داده است.

رویوران، نادیده گرفتن نهادهای نظامی توسط دستگاه دیپلماسی را یک اشتباه محض دانست و بیان کرد: نادیده گرفتن نهادهای نظامی توسط دستگاه دیپلماسی اشتباه محض است و بحث میدان و دیپلماسی بحثی خام بود و اگر عامدانه مطرح‌شده، نشانه عدم فهم سیاسی درباره جایگاه میدان در پیروزی عرصه دیپلماسی است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×