» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری ویژه برنامه های حضوری و مجازی کانون در هفته کتاب
برگزاری ویژه برنامه های حضوری و مجازی کانون در هفته کتاب

برگزاری ویژه برنامه های حضوری و مجازی کانون در هفته کتاب

آبان ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی این مجموعه فرهنگی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب‌ پر کنیم» خبر داد.

سید جلیل میرعظیمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در هفته کتاب، اظهار کرد: ‌برنامه‌های حضوری و مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به مناسب بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ آبان لغایت اول آذر ۱۴۰۰، با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، مانوس‌سازی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با یار مهربان، آشنایی افزون‌تر آنان با منابع مطالعاتی و افزایش دایره آگاهی و گستره واژگانی آینده‌سازان را از اهداف این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: مرور فعالیت‌های کتاب‌محور سال‌ گذشته و ترسیم افق‌های آینده، از دیگر اولویت‌های کانون پرورش فکری استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های کانون در هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: برگزاری ویژه‌برنامه استانی «دانایی، توانایی»، جشن کتاب در مراکز فرهنگی هنری و تجلیل از مربیان و اعضای کتابخوان این مجموعه از جمله این برنامه‌هاست.

میرعظیمی، برنامه‌ریزی مسابقه مجازی کتابخوانی با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز از سوی مراکز فرهنگی هنری تالش، اسالم، چوکا و رضوانشهر را حرکتی هدفمند و در چارچوب فعالیت‌های کتاب‌محور مبتنی بر آموزه‌ای دینی کانون دانست و افزود: دعوت از نویسندگان و فراهم‌سازی فرصت هم‌نشینی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با صاحبان قلم و اندیشه نیز در این ایام صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری ویژه‌ نشست کتابخوانی با عنوان «بال‌های کاغذی» در کانون پرورش فکری شهرستان شفت، حضور کتابخانه‌های شهری و روستایی در روستاها و مناطق محروم و همچنین، اهدای کتاب به مخاطبان نیز از فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی کانون گیلان است.

این مسئول فرهنگی، بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی، انتشار محتوای مناسب در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و برپایی انجمن‌های تخصصی را فرصتی ارزشمند و در دستور کار مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خواند و همراهی با فعالیت‌های این مجموعه  رهنگی را در مسیر بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را خواستار شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×