» دسته‌بندی نشده » ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف یک کار عام‌المنفعه است

ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف یک کار عام‌المنفعه است

آبان ۲۴, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/لرستان یک متخصص زنان و زایمان گفت: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف یک کار عام‌المنفعه است.

دکتر محمدحسین ملکشاهیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی خون بند ناف اظهار کرد: سلول‌های بنیادی سلول‌های سازنده بدن هستند که در دوره جنینی رشد یافته و تبدیل به سلول‌های بالغ و خاصی می‌شوند که مسئول ساخت انواع سلول‌ها و بافت‌های بدن هستند.

وی تأکید کرد: در واقع منشاء تمامی اعضا و بافت‌های بدن ازجمله سلول‌های قلب، پوست، عصبی و سلول‌های سیستم ایمنی و … سلول‌های بنیادی هستند.

ملکشاهیان تصریح کرد: خون بندناف حاوی سلول‌های بنیادی زیادی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان به بهبود و درمان اعضا و بافت‌های آسیب دیده کمک کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمان تولد خون بندناف به‌عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود، در صورتی‌که این زباله حاوی مشتقات بسیار زیادیست که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: عدم تبلیغات کافی در اطلاع‌رسانی مردم یکی‌از بزرگ‌ترین مشکلات این مجموعه است که انتظار داریم اُرگان‌های وابسته به مجموعه نهایت تلاششان را در انجام امور تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی مردم انجام دهند.

وی افزود: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف یک کار عام‌المنفعه است و با توجه حیاتی بودن مسئله استفاده از سلول‌های بنیادی در آینده امیدوارم که تمامی والدین برای سلامتی فرزندانشان در زمان زایمان این کار را انجام دهند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×