» دسته‌بندی نشده » سیاست ایران راستی آزمایی وعده‌ها در برجام است

سیاست ایران راستی آزمایی وعده‌ها در برجام است

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز  در پیام خطبه  نماز جمعه رشت که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور نمازگزاران برگزار شد با گرامیداشت فرارسیدن روز بزرگداشت کار و کارگر اظهار کرد: کارگران نقش بزرگی در حوزه صنعت و تولید دارند که همواره مشکلاتی د ارند و مسؤولین باید با برنامه و تلاش مضاعف مشکلات این قشر عزیز و ارزشمند جامعه  را برطرف کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم گفت: امام خمینی (ره) درباره نقش معلم می‌فرمودند که شغل معلمی شغل انسان‌سازی یعنی شغل انبیاست که نشان از جایگاه والای معلمی در جامعه دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نزدیکی لیالی قدر و شهادت امام علی علیه‌السلام بیان کرد: درهای مساجد باید به روی مردم باز باشد و باتوجه تأکیدات نسبت به این موضوع، انگار برخی‌ها صدای ما را نشنیده‌اند، درهای مسجد را به روی مردم باز کنید رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار داده و مدت حضور را کاهش دهید اما با بستن درهای مساجد، مانع برکات به جامعه نشوید.

فلاحتی یکی  از بزرگ‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی را از بین بردن حکومت شاهنشاهی و تبدیل آن به حکومت مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و افزود:  تغییر حکومت از شاهنشاهی به مردم‌سالاری دینی در جهان نقش بسزایی داشته  پس طبیعی است کسانی که می‌خواهند در کشور مسؤول شوند باید از یک سری شرایط ویژه برخوردار باشند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند باید از یک سری شایستگی‌هایی برخوردار باشند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید درد کشور و درد مردم را بفهمد، دنبال اشرافی گری نبوده و باایمان، عدالت‌طلب و دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد، از خط فتنه ۸۸ نباشد و همچنین به جوانان  اعتماد و به قدرت داخلی اعتقاد داشته باشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به ادامه‌دار بودن نشست‌های برجامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هیچ عجله‌ای برای برجام و برگشت به آن نداریم اما انگار عده‌ای عجله دارند و به دنبال نتیجه گرفتن از نشست‌های برجامی هستند‌.

فلاحتی با بیان اینکه برخی‌ها با نگاه خوش‌بینانه فکر می‌کنند حتماً از نشست‌های برجامی نتیجه می‌گیرند، گفت: با خوش‌بینی کاذب و بزرگنمایی مشکلات می‌خواهند القا کنند که تنها مشکلات اقتصادی کشور بحث تحریم‌هاست گرچه شکی بر اثردار بودن تحریم‌ها نیست اما بیشترین آسیب اقتصادی کشور مربوط به ضعف مدیریت داخلی بوده و مسئله مرغ، تخم‌مرغ و سیمان مربوط به ضعف درونی است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر سیاست‌های  قطعی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که به نشست‌های برجامی می‌روند مراقب باشند تا نشست‌ها را فرسایشی نکنند، سیاست ایران راستی آزمایی وعده‌های آن‌هاست اما آن‌ها مدعی هستند که باید راستی آزمایی کنند بدانند که نمی‌توانند ما را به سخره بگیرند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به مسائل مربوط به کرونا و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: نکاتی را از روی نصیحت به مسؤولین ستاد ملی کرونا بیان می‌داریم اینکه معلوم نیست این ویروس منحوس تا کی در دنیا باقی می‌ماند حتی پس از واکسن هم نه از بین رفتن کامل آن قطعی نیست پس باید با رعایت پروتکل‌ها، کنار آمدن با این ویروس را در پیش بگیریم.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از قرنطینه‌های طولانی که منجر به تعطیلی مشاغل آزاد و آسیب جدی اقتصادی به اصناف شده است، تصریح کرد: اسلام عزیز پیش از دستورالعمل‌های بهداشتی قوانین قواعد بهداشتی را آموزش داده که اگر آن‌ها را ترویج کنیم در مقابل بسیاری از بیماری‌ها خود را در امان نگه داشتیم رعایت بهداشت بیش از تعطیلی مداوم اصناف مؤثر خواهد بود.

 خطیب جمعه رشت با بیان اینکه هنوز بشر راه‌حل دقیقی برای حل مشکل پیدا نکرده و معلوم هم نیست کی پیدا خواهد کرد، گفت: این بیماری علاوه بر مسائل اقتصادی بل بستن مساجد و نمادهای مذهبی، سلامت روح و روان جامعه را نیز مورد آسیب قرار می‌دهد انتظار می‌رود مسؤولین محترم ستاد ملی مقابله با کرونا به‌سلامت روح و روان  جامعه نیز بیندیشند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فصل کشاورزی و مشکلات کشاورزان به‌ویژه در حوزه آب افزود: به کشاورزان و مدیران آب و توصیه می‌کنم که آب را دقیق و هوشمندانه رصد کرده و شیوه درست آن را به مردم بیاموزند اگرچه با رهاسازی آب بخشی از مشکلات کاهش یافت اما نابسامانی هنوز وجود دارد و متولیان باید به داد کشاورزان برسند.

وی با اشاره به زحمات کار کشاورزان گفت: کشاورزان انسان‌های زحمتکشی بوده و مشکلات را می‌دانند و اگر بدانند مسؤولان صادق‌اند اعتماد می‌کنند اما اگر بیندیشند که  مسؤولان صادق نبوده بی‌اعتماد می‌شوند‌.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×