» آخرین اخبار » گیلان » یک میلیون و ۹۷۳ هزار گیلانی واکسن زدند

یک میلیون و ۹۷۳ هزار گیلانی واکسن زدند

آبان ۲۲, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان گفت: تا رسیدن به پوشش بالای ۸۵ درصد، فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر استان به جد پیگیری می شود.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه فرایند اجرای واکسیناسیون تا رسیدن به ایمنی بالای ۸۵ درصد در استان به طور جدی پیگیری می شود اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر(گروه سنی بالای ۱۲ سال) در استان گیلان تحت پوشش کامل تزریق دو دوز واکسن کووید قرار گرفته اند.

وی افزود: در تزریق دوز اول واکسن هم تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۷۳ هزار نفر در گیلان تحت پوشش قرار گرفته اند که منتج به پوشش بیش از ۸۸ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل کووید ۱۹ تاثیرگذار خواهد بود گفت: در کنار واکسیناسیون، همچنان استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها می تواند منجر به کنترل بیماری شود.

حیدرزاده با اشاره به پوشش بیش از ۷۰ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان در هر دو دوز، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی از لحاظ شیوع بیماری قرار دارد و باید به دقت نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی اقدام کنیم تا شاهد وقوع پیک جدید کرونا در استان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ پایگاه و مرکز در سطح استان در کنار خانه های بهداشت سراسر گیلان، واکسیناسیون کووید ۱۹ را انجام‌ می دهند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×