» دسته‌بندی نشده » اظهارات غیرمسوولانه ظریف مغایر منافع و امنیت ملی

اظهارات غیرمسوولانه ظریف مغایر منافع و امنیت ملی

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰ 2۰

سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انتشار فایل صوتی محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رسانه های ضد انقلاب برای نخستین بار اظهار کرد: اظهار نظر این چنینی از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پخش آن توسط رسانه های ضد انقلاب می‌طلبد که در ابتدا آقای ظریف مسوولیت این اظهارات غیر مسوولانه را بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه اظهار نظر ظریف به نوعی نظام، ارزش‌های انقلاب و منابع ملی را هدف قرار داده، افزود: یقینا مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه علنی مجلس به این مساله پرداخته و مسایل مربوطه در آن پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار نظر ظریف در خصوص آنچه منتشر شده را تحلیل شخصی وی دانست و گفت: ظریف به گونه ای در آن گفت‌وگو اظهار نظر کرده که گویا اصلا در جمهوری اسلامی مسوولیت نداشته و ندارد.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ژئوپلتیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاطرنشان کرد: تحولاتی در جهان، منطقه و جبهه مقاومت وجود دارد که نظام با همسایگان و دنیا ارتباط دارد و سیاست جمهوری اسلامی و روابطش با دوستان و دشمنانش مشخص هست و اظهارات این چنینی از مسوول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، پذیرفتنی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه اظهارنظرهای غیر مسوولانه از سوی وزیر امور خارجه که موجب خوشنودی دشمنان نظام و نگرانی کشورهای دوست می‌شود، قطعا محکوم است، تصریح کرد: علاوه بر غیرقابل پذیرش بودن اظهارات ظریف، نوع بحث های مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه با مسائل انتخابات و مسایل سیاسی در ارتباط بوده و به نوعی سو استفاده از اختیارات و مسوولیت ها توسط وی را نشان می‌دهد.

 آقازاده با تاکید بر اینکه اظهار نظر های ظریف به نفع جمهوری‌اسلامی نیست و با منافع و امنیت ملی مغایرت دارد، گفت: تحکیم روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا، روابط راهبردی با دوستان قدیمی و جدید و هم‌چنین دشمنی بیش از پیش آمریکا و ایادی آن، نشان دهنده نقش قدرتمندانه جمهوری اسلامی در دنیا، وحدت و اقتدار ملی، دیپلماسی قدرتمند جمهوری اسلامی، فرماندهی واحد در داخل جمهوری اسلامی و در عین حال ارتباط جمهوری اسلامی با نیروی مرکزی بالنده جبهه مقاومت با کشورهای و ملت های مسلمان است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت مقتدر و بالنده جمهوری اسلامی و مقاومت کم جلوه داده شود، غیر منطقی است، تصریح کرد: اگر ظرفیت حاصل شده را با مسائل غیر عملی و غیر منطقی و پیش پا افتاده تطبیق دهیم به اظهارات ظریف می‌رسیم که این نشان دهنده ساده اندیشی یک مدیر دیپلمات در جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آقایان چوب تکبرهای خود را می‌خورند، گفت: برخی ها در لفاظی های خود تصور میکنند این آقایان دارای درون محتوایی و متقنی هستند در حالی که رفتارها نشان از ساده اندیشی، غیر علمی و به دور از واقعیت های تحولات منطقه‌ای این آقایان است.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهار نظر ظریف تاثیری در سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران ندارد، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های راهبردی خود ادامه میدهد و مسیر خود را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیش گرفته و با ابهت در جهان و منطقه حضور دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ظرفیت بی نظیر منابع انسانی و ذخایر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی با ظرفیت های معنوی، فکری و اقتصادی در برابر قدرتهای بزرگ ایستاده است و در عین حال قدرت ایستادگی در برابر انواع تهدیدات را دارد و به نظر می‌رسد ظریف این ظرفیت ها را ندیده و در فضای احساسی، فریبکارانه و بچه گانه مواجه شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×