» دسته‌بندی نشده » فاطمیون «ننه معصومه» را خانه‌دار کردند+فیلم

فاطمیون «ننه معصومه» را خانه‌دار کردند+فیلم

اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حدود ۸۰ سال سن داشت و چند سالی بود که با پسرش تنهایی زندگی می‌کرد. هشتش گرو نه‌اش بود و معیشتش سخت‌تر از تصورات خیلی‌ها می‌گذشت. از رفاه اجتماعی نگویم که با خط فقر کیلومترها فاصله داشت و شاید حتی ۸۰ سال دیگر هم می‌گذشت نمی‌توانست خط فقر را از دورهم ببیند.

روزگارش به‌سختی سپری می‌شد و غم و غصه‌اش آن‌چنان فزونی گرفت که پشتش کوژ و صورتش پر از چین‌وچروک شد. دستانش آن‌قدر بلند می‌شد که فقط بتواند خدایی بخواند و استغاثه‌ای کند.

از احوالاتش به مردم خدادوست می‌رسید و هرکسی به‌قدر توان یاری گرش بودند اما وقتی موضوع خانه ویرانش به میان می‌آمد همه بازمی‌ایستادند و او نیز چشم‌انتظارش را فرومی‌بست.

ننه معصومه تمام امیدش به خدایی بود که تاکنون روزی‌اش را داده بود. می‌گفت: خدا هیچ‌کس را بی‌سرپناه نمی‌گذارد. او به همان ویرانگانی که چهاردیواری بود، دل‌خوش بود و از شکر خدا منصرف نمی‌شد.

روحیه لطیف و بی‌آلایش ننه معصومه، ساده زیستی و مناعت طبع و همچنین شکرگزاری ننه در اوج فقر و تنگ‌دستی موضوعی بود که هر آزادمردی را وا‌می‌داشت تا دستی خیر به روی زندگی‌اش بکشد و راه نجاتی بر رویش بگشاید.

آوازه ننه معصومه، کوی به کوی و دیار به دیار پیچید و احوالات روزگارش به گوش بچه‌های فاطمیون رسید. فاطمیون، همان نسلی از جهاد گران که این سال‌ها الگوی جهاد و کار مضاعف هستند و روزگارشان با مشقت و رنج محرومان و مستضعفان گره‌خورده، با شنیدن رنج ننه معصومه سر از پا نشناخته و راهی ساختن و آبادانی ویرانی‌های چند دهه ساله او شدند.

 

بچه‌های فاطمیون نه‌تنها در روزهای عادی بلکه در ایام عید و همچنین در روزهای کنونی ماه مبارک رمضان نیز پیرو راه مولایشان امام علی علیه اسلام در کنار محرومان بودند و مشغول احداث و بهسازی خانه امید برای ننه معصومه بودند.

محمد پور ابراهیم نیا، مسؤول گروه جهادی فاطمیون مسجد حمزه رشت می‌گوید در هفت سال گذشته ۱۳ خانه تعمیر یا ساخته‌ایم و خانه ننه معصومه چهاردهمین مسکن محرومی هست که نهایی شده و در سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام افتتاح می‌شود.

او می‌گوید ننه معصومه از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است و این خانه ۶۵ متری با همکاری بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی ساخته‌شده و البته دهیار و شورای راسته کنار نیز همکاری خوبی در احداث این خانه داشته‌اند.

آن‌طور که پور ابراهیم نیا گفته تقریباً  هشت نفر از بچه‌های گروه جهادی فاطمیون به‌طور ثابت در این پروژه و به‌اندازه حداقل سه ماه کاری کمک کردند؛ هرچند اقدام به ساخت‌وساز این خانه از آخر تابستان شروع شد و به دلایل شیوع کرونا و نامساعد بودن شرایط جوی و نداشتن منابع مالی تا امروز طول کشید.

جهادگران فاطمیون برای ساخت خانه ننه معصومه تقریباً ۱۳۰ میلیون هزینه کرده‌اند و آلان ۲۵ میلیون تومان بدهکار هستند و که لازم هست خیران و نیکوکاران دست آن‌ها را بگیرند و انگیزه آن‌ها را برای ادامه خدمت جهادی حفظ و افزایش دهند.

از مزیت‌های گروه جهادی فاطمیون همراه بودن نیروی پرتوان و کاری و البته بدون مزد و مواجب است که این گروه جهادی را به یکی از گروه‌های موفق تبدیل کرده است. مسئول گروه جهادی فاطمیون بسیج دانشجویی گیلان گفته تقریباً ۹۰ درصد استادکارهایی که در ساخت خانه ننه معصومه مشارکت داشتند به‌صورت رایگان کار را انجام داده‌اند.

جهادگران فاطمیون و مخلصان در کار و تلاش صادقانه به محرومان و مستضعفان به حول قوه الهی توانستند سرپناهی امن و دل بازی را برای ننه معصومه که روزی تمام آرزویش داشتن خانه و سرپناه بود را به ارمغان بیاورند.

قرار است ننه معصومه ادامه زندگی خود و پسرش را زیر سقف این خانه‌ای که با نیت پاک و بی‌آلایش جهاد گران ساخته‌شده به نام شهید عبادالله عزت پژو آغاز و سپری کند و این بار که صاحب‌خانه شده، دستی به‌سوی خدا برای همه محرومان بی‌خانمان و بی‌سرپناه‌ها به آسمان بالا ببرد.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×