» دسته‌بندی نشده » جابه جایی ۱۱ میلیون مرسوله در سال ۹۹ توسط پست گیلان

جابه جایی ۱۱ میلیون مرسوله در سال ۹۹ توسط پست گیلان

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ 2۰

مهدی فخربین سبحانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون مرسوله وارده و صادره در سال ۹۹ توسط پست استان گیلان جابه‌جا شد، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث رشد چشمگیر ارسال بسته‌های پستی در سال گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مرسوله‌های جابجا شده در سال گذشته شش میلیون و ۵۵۰ هزار مرسوله از گیلان به سراسر کشور ارسال‌شده، بیان کرد: تعداد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله ثبتی بسته و عادی در سال ۹۹ به استان گیلان وارد و توسط نامه‌رسانان پست استان به آدرس گیرندگان تحویل داده‌شده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست استان گیلان با اشاره به تغییر رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی به‌صورت بسته‌های پستی، گفت: با توجه به اعمال ممنوعیت تردد میان استانی و خریدهای اینترنتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از رشد چشمگیری برخوردار بوده که جابجایی و تحویل این بسته‌ها به عهده اداره کل پست استان گیلان بود.

فخربین سبحانی با بیان اینکه با افزایش خریدهای اینترنتی، پست در این میان رابط بین خریدار و فروشنده شد، تصریح کرد: این موضوع باعث شد که نوع مرسولات ویژه در نیمه نخست سال گذشته اغلب به‌صورت بسته و امانت پستی باشد به‌طوری‌که میزان بسته‌های پستی صادرشده از گیلان در سال ۹۹ برابر با سه میلیون مرسوله بود که این آمار نسبت به سال ۹۸ چیزی حدود ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان در سال گذشته به‌طور میانگین با ۹ هزار مرسوله روزانه صادره بعد از استان تهران پرترافیک‌ترین استان کشور بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با ثبت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله صادره از گیلان، تعداد مرسوله‌های ثبتی صادره ۸۳ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×