» دسته‌بندی نشده » باران با «ابر می‌بارد» برای کادر درمان می‌گرید

باران با «ابر می‌بارد» برای کادر درمان می‌گرید

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حفظ و نشر ارزش‌ها و رشادت‌های مدافعان در هر لباس و منصبی که باشد اقدامی شایسته و قابل‌تقدیر بوده و ارزش قائل شدن برای ارزش‌ها دارای اجروقربی قابل‌توجه است.

بیش از یک و نیم سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و گیلان می‌گذرد و کادر سلامت به‌ویژه بهداشت و درمانی‌ها رشادت‌ها و جان‌نثاری‌ها در این رابطه متحمل شده‌اند.

ساخت مستند، فیلم و سریال از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یکی از رموز ماندگار ارزش‌های آن دوران بوده و بی‌شک رشادت‌های مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان و مقابله و رویارویی آن‌ها با ویروس مهاجم و منحوس نیز ازجمله فصل‌هایی برجسته در تاریخ است که باید با هنر به‌ویژه ساخت سریال و فیلم حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

با توجه به اینکه استان گیلان در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، موارد ابتلا به این بیماری را شناسایی و جز اولین استان‌های به‌شدت درگیر کرونا به‌حساب می‌آمد، شمار بالایی از هم‌میهنان در این خطه به این بیماری مبتلا و بسیاری به‌ویژه کادر بهداشت و درمان جان خود را از دست دادند.

هم‌زمان بااینکه مسؤولان بهداشت و درمان استان در جهت مدیریت بیماری کرونا شبانه‌روزی تلاش می‌کردند، خوشبختانه مسئله مهم حفظ و مستندسازی ارزش‌های و رشادت‌های مدافعان سلامت نیز در این استان مغفول نمانده و موردتوجه قرارگرفته است.

طی روزهای اخیر محمدباقر باقر زاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان به همراه معاونین و عوامل تولید سریال «ابر می‌بارد» با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و در خصوص کم و کیف تولید این سریال گفت‌وگو کردند.

کادر بهداشت و درمان رشادت‌های مثال‌زدنی از خود در دوران کرونا نشان داده است

ارسلان سالاری در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر اصحاب رسانه به‌ویژه صداوسیما اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان رشادت‌های مثال‌زدنی از خود در دوران کرونا نشان داده و شمار بالایی از مدافعان سلامت به این بیماری مبتلا و تعدادی نیز به خیل شهدا پیوستند.

وی با اشاره به‌روزهای هولناک و بسیار سخت سپری‌شده برای کادر بهداشت و درمان در طول دوران بحران کرونا افزود: مشقت‌هایی که بر کادر بهداشت و درمان طی مدت کرونا گذشته بسیار شباهت به دوران دفاع مقدس دارد و همه کسانیکه به مردم خدمت می‌کردند برای خود جانشین برگزیده بودند.

نباید از اثر تولیدی به بهانه کمبود اعتبارات کاسته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه اثر تولیدشده باید واقعیات و همه جوانب تلاش کادر بهداشت و درمان را منعکس کند، تصریح کرد: حیف است که رشادت‌های کادر بهداشت و درمان نادیده گرفته بشود و ازاین‌رو اثر تولیدشده باید نهایت کیفیت را داشته و به بهانه کمبود اعتبارات نباید از کیفیت اثر تولیدی کاسته شود.

سالاری همچنین در این نشست بر ضرورت استفاده از آرشیو محتوایی و مستندات کادر بهداشت و درمان و همچنین بهره‌گیری از نظرات متصدیان امر به‌ویژه کادر درمان تأکید کرد.

«ابر می‌بارد» اوج رشادت‌های مدافعان سلامت را نشان می‌دهد

مدیرکل صداوسیمای گیلان نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در طول دوران بحران کرونا اظهار کرد: این سریال در تلاش است تا اوج رشادت‌های مدافعان سلامت را نشان دهد.

وی بابیان اینکه تیم بسیار خوب و خبره کارگردانی برای تهیه و تولید سریال «ابر می‌بارد» تدارک دیده‌شده، افزود: این سریال در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید و به یکی از آثار فاخر تبدیل خواهد شد.

محمدباقر باقر زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت رشد و ارتقای شاخص‌های سلامت در گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نه‌تنها در کرونا بلکه در تجهیز و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان نیز از خود ایثار و رشادت نشان داده است.

مدیرکل صداوسیمای گیلان بابیان اینکه این استان جزو نخستین استان‌هایی هست که سریالی با موضوع کرونا تولید می‌کند، افزود: دانشگاه ۱۰۰ درصد در تولید این سریال دخیل است و عملیات اجرایی آن از اواخر اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود.

به گزارش فارس، پیش‌تولید و فاز مطالعاتی سریال «ابر می‌بارد» به اتمام رسیده و گفته‌شده تولید این سریال تا پنج ماه به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×