» دسته‌بندی نشده » عزم مجلس برای رفع موانع تولید با ارائه طرح دو فوریتی

عزم مجلس برای رفع موانع تولید با ارائه طرح دو فوریتی

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور هیچ ارتباطی به تحریم ندارد، اظهار کرد: بیشترین دغدغه تولیدکنندگان در کشور مسئله سرمایه در گردش و سودهای بانکی بوده که این امر به‌خودی‌خود یک خود تحریمی بزرگ است.

وی به عزم مجلس برای برطرف کردن موانع تولید با طرح دوفوریتی اشاره کرد و گفت: اشتغال و تولیدکنندگان با یک‌دیگر در ارتباط مستقیم هستند، لذا به این دلیل مجلس به وزیر صمت اعلام کرده که اگر برای حل مشکل تولیدکنندگان نیاز به قانون دارد مجلس آمادگی تصویب دوفوریتی آن را دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه قیمت هر تن فولاد در بازار داخلی به نسبت بازار خارجی قیمت بیشتری دارد، تصریح کرد: بخشی از صنایع فولاد در کشور با ظرفیت ۵۵ درصد در حال فعالیت هستند و در سه سال گذشته تنها ۲۶ هزار میلیارد تومان سوددهی داشتند و این در حالی است که قیمت هر تن فولاد در بازار داخلی از خارجی بیشتر بوده و مجلس در حال پیگیری چرایی انجام این کار است.

دنیامالی با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی صادرات در بنادر بندرانزلی افزود: در سال گذشته درمجموع دو میلیون تن صادرات از بنادر انزلی صورت گرفته که نشان‌دهنده افزایش ۴۰۰ هزار تنی در این حوزه است درحالی‌که ظرفیت بندر کاسپین و انزلی درمجموع ۱۵ میلیون تن صادرات است.

وی با گله‌مندی از گران بودن قیمت سوخت شناورها در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه، بیان کرد: در نظر داریم که این موضوع را حل کنیم تا قیمت تمام‌شده کاهش یابد و از ظرفیت خزر بیشتر استفاده کنیم‌ زیرا انجام و تحقق این کار قطعاً منجر به اقتصاد و افزایش اشتغال در گیلان و کشور می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر لزوم توجه به طرح جامع احیا تالاب بندرانزلی توسط مسؤولان گفت: پسرفت آب دریای خزر باعث کاهش حجم تالاب شده و با خشکی مواجه هستیم از طرف دیگر سنبل آبی نیز معضلی است که دو دستگاه برای مبارزه و جمع‌آوری آن مسئولیت دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×