» دسته‌بندی نشده » ارائه خدمات رایگان به زائران عتبات در ۳ مرکز درمانی/ زوار هنگام بازگشت باید تست کرونا دهند

ارائه خدمات رایگان به زائران عتبات در ۳ مرکز درمانی/ زوار هنگام بازگشت باید تست کرونا دهند

آبان ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به عتبات پس از حدود دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، قرار است از ۲۳ آبان‌ماه به صورت رسمی از سوی سازمان حج و زیارت برقرار شود و بار دیگر دلدادگان حسینی همچون سال‌های قبل بتوانند به زیارت کربلا مشرف شوند.

یکی از موضوعاتی که هرساله در سفر زائران عتبات مورد توجه قرار دارد، بحث خدمات درمانی است که مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر با راه‌اندازی درمانگاه‌های مختلف در طول این سفر معنوی به زائران حسینی خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌دهد. اکنون با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت زوار، مرکز پزشکی هلال احمر نیز برای حضور در عراق درحال آماده‌سازی است تا با آغاز اعزام زائران به عتبات، به زائران امام حسین علیه‌السلام خدمات ارائه دهد.

طاهر درودی، ‏معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به توافق کلی با سازمان حج و زیارت برای ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی، اظهارداشت: با آغاز اعزام زائران ایرانی به عراق، فعالیت مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در عراق نیز از سرگرفته می‌شود.

وی از راه‌اندازی و تجهیز سه مرکز درمانی در عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی خبر داد و افزود: با توافق صورت گرفته سه مرکز درمانی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین برای خدمات درمانی سرپایی راه‌اندازی می‌شود که در این مراکز خدماتی همچون ویزیت، آزمایشگاه، سرم تراپی، تزریقات، آتل و … ارائه خواهد شد و در صورتی که بیماری نیاز به بستری داشته باشد، به بیمارستان‌های عراق منتقل می‌شود.

درودی با بیان اینکه خدمات درمانی و پزشکی فقط برای زائرانی است که با کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: پس از ثبت‌نام  در کاروان‌ها و اعزام، کد ملی زائران در سیستم ثبت می‌شود و مراکز درمانی هلال احمر که مستقر در عراق مستقر می‌شوند، فقط به افرادی که با کاروان‌های مجاز به عراق سفر کردند، خدمت‌رسانی می‌کند. چرا که فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر زیرنظر سازمان حج و زیارت در عراق خدمات درمانی به زوار می‌دهد.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر درباره زمان آغاز اعزام تیم پزشکی و درمانی به عراق، تصریح کرد: با اعزام اولین گروه زائران ایرانی، خدمات درمانی در عراق هم ارائه می‌شود و امیدواریم که زائران با رعایت نکات بهداشتی مشکلی در این سفر معنوی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام مراکز درمانی هلال احمر در عراق به صورت شبانه‌روز فعالیت می‌کنند، گفت: زائران عتبات برای بازگشت به کشور حتما باید تست PCR دهند چرا که یکی از قوانین برای خروج از کشور عراق و حضور در پروازها، داشتن جوابیه منفی آزمایش کرونا است. برهمین اساس، در حال مذاکراتی برای تجهیز مراکز درمانی به منظور انجام تست کرونا زائران حسینی قبل از ورود به ایران هستیم.

به گزارش فارس، مراکز درمانی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر با توقف سفرهای زیارتی به عراق از اواخر سال ۹۸ تعطیل شده بود تا اینکه اربعین امسال با آغاز اعزام محدود زوار کشورمان در نجف و کربلا به زائران خدمات ارائه داد و اکنون پس از حدود دوسال قرار است فعالیت خود را به صورت مستمر از سربگیرد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *