» دسته‌بندی نشده » ۲.۵ کیلومتر از راه ۲۷ کیلومتری شفت –امامزاده ابراهیم روکش می‌شود
۲.۵ کیلومتر از راه ۲۷ کیلومتری شفت –امامزاده ابراهیم روکش می‌شود

۲.۵ کیلومتر از راه ۲۷ کیلومتری شفت –امامزاده ابراهیم روکش می‌شود

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، عمر استاندارد جهانی آسفالت در دنیا حداکثر ۱۵ سال و این نسبت در ایران نهایتاً به پنج سال می‌رسد.

بسیاری از راه‌های آسفالته در کشور به سبب نفوذ آب در آسفالت، نامرغوب بودن نوع قیر و یا از بین رفتن قیر از سطح دانه‌ها شن زده و یا دچار عریان‌ شدگی آسفالت می‌شوند.

پدیده عریان شدگی آسفالت در گیلان بسیار زیاد است و این چالش درراه‌های کوهستانی و پر‌تردد بیشتر مشاهده می‌شود.

یکی از راه‌هایی که پدیده شن‌زدگی در آن به‌وفور دیده می‌شود، محور مواصلاتی شفت_امامزاده ابراهیم است که به نظر می‌رسد قدمت بالا احداث راه و افزایش رطوبت در این محور مواصلاتی بخش اعظم راه را دچار شن‌زدگی، ترک‌های سوسماری، طولی و یا عرضی کرده است.

رانندگان خطی، بومیان منطقه و از همه مهم‌تر مسافران و گردشگران که از محور امامزاده ابراهیم شفت استفاده می‌کنند بسیار از راه‌ نامناسب و غیراستاندارد گله‌مندند.

جدای از خسارت به گردشگری منطقه امامزاده ابراهیم شفت، رانندگان خطی و بومیان منطقه، درآمد هنگفتی را ماهانه خرج تعمیر و نگه‌داری خودرو خسارت‌دیده در این راه می‌کنند.

همچنین بسیاری از افرادی که امامزاده ابراهیم را مقصد سفر انتخاب کرده‌اند به سبب وجود راه نا‌مناسب رغبتی برای حضور دوباره ندارند.

بهسازی راه و روکش آسفالت محور شفت- امامزاده ابراهیم یکی از پر متقاضی‌ترین مطالبات مردم منطقه از رسانه‌ها و مسئولان بود که چندی پیش توسط خبرگزاری فارس در قالب یک گزارش ویدیو کامنت (اینجا)منتشر شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به گزارش منتشرشده می‌گوید: محور شفت-چوبر – امام‌زاده ابراهیم به طول ۲۷ کیلومتر بوده و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی یک سال عملیات راهداری را به‌طور مستمر از قبیل لکه‌گیری آسفالت به طول یک هزار و ۶۵۰ مترمربع، ریزش برداری به حجم ۱۴۵ مترمکعب، پاک‌سازی قنوهای ۱۲ کیلومتر، هدایت آب‌های سطحی در طول مسیر، نصب و اصلاح علائم ۲۸۰ عدد، خط‌کشی به طول ۲۷ کیلومتر، تعمیرات گارد ریل و چراغ‌های چشمک‌زن – برفروبی ۱۷۰ کیلومترباند، نمک‌پاشی به میزان ۱۱۰ تن و بازگشایی دهانه‌های آب‌نمای چوبر و بداب و غیره انجام می‌شوند.

به گفته فریبرز مرادی، از آنجائی که بخش زیادی از محور فوق کوهستانی بوده و در حاشیه رودخانه واقع و در سیل سال‌های گذشته دچار خسارت شده و با مبلغ تأمین اعتبار اندک نسبت به احداث دیوار ضامن به طول ۴۴ متر انجام‌شده است.

آن‌طور که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز بیان کرده: گیلان یکی از استان‌هایی است که بارندگی در آن زیاد بوده و یکی از علل مهم پائین بودن عمر آسفالت در این استان بارش باران زیاد و درنتیجه نفوذ تدریجی آب به بستر راه که درنهایت منجر به ترک‌های پوست‌سوسماری و عریان شدگی و تخریب آسفالت می‌شود.

علی‌ای‌حال، مرادی این را هم گفته که دو کیلومتر و ۵۰۰ متر از محور شفت تا امامزاده ابراهیم را جهت اجرای روکش آسفالت به پیمانکار در دست اقدام دارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، مابقی مسیر نیاز به روکش دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات استانی تاکنون منتج به نتیجه نشده که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار مکفی از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شفت، این اداره کل آمادگی لازم جهت اجرای پروژه موصوف را دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×