» آخرین اخبار » گیلان » مراسمی که از رشت مرا به صحن ایوان‌طلا برد

مراسمی که از رشت مرا به صحن ایوان‌طلا برد

مهر ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش گیل سو؛ در سالیان گذشته مردم و جوانان گیلانی خود را آماده حضور در کربلا و پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر سیدالشهدا می‌کردند.

ولی هرساله بودند افرادی که وقتی از پیاده‌روی اربعین بازمانده بودند خود را مهیا سفر به حرم آقا علی بن موسی‌الرضا می‌کردند و بی‌صبرانه منتظر دهه آخر ماه صفر بودند ولی اکنون دو سالی است که میان عاشقان اهل‌بیت فاصله افتاده است.

در شب شهادت آقا امام رضا (ع) بود که پیامکی به گوشی من ارسال شد آری من دعوت شدم به مراسم عزاداری روز شهادت ضامن آهو در کانون بسیج جوانان و چه جایی از این بهتر که دل‌تنگی خود را با آقای خود در میان بگذارم.

وقتی در روز شهادت وارد سالن مراسم‌ شدم دیدم مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه انزلی در حال سخنرانی است و من که خواستم نظم جلسه بهم نخورد در گوشه‌ای نشسته و صحبت‌های او را گوش دادم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر شمس اکبر حسینی می‌گفت زندگانی پر خیروبرکت ائمه معصومین تا قیامت جاودانه بوده و هر حرکت آن‌ها دارای پیام‌ها و ابعاد مختلفی است.

یکی از نیازهای جامعه در عصر کنونی توجه به فرهنگ رضوی است و به گفته خبرنگاران می‌توانند با فعالیت رسانه‌ای دقیق از ترویج فرهنگ غربی جلوگیری کرده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را درست جلوه دهند.

بعد از صحبت‌های مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انزلی، سخنران بعدی مراسم‌ در میان صلوات مسؤول بانوان بسیج رسانه گیلان بانوان رسانه استان گیلان عزاداران به صحبت پرداخت.

به گفته محدثه فردی، بانوان خبرنگار با تأسی از حضرت زینب سلام‌الله علیها با سلاح قلم به مقابله با تحریف واقعیت‌ها پرداخته و در مسیر مقابله با جنگ روایت‌ها قدم برداشته‌اند.

او در ادامه به ارائه گزارش انجمن بانوان در طی یک سال گذشته پرداخت و گفت که در مدت کوتاه فعالیت بانوان بسیج رسانه و انجمن بانوان رسانه‌ای اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته که می‌توان به ایجاد بستر حضور اصحاب رسانه با عنوان  «نذر خون» در روز اهدای خون  به‌عنوان یکی از برنامه‌ها اشاره کرد.

مسؤول بانوان بسیج رسانه گیلان از فرصت استفاده کرده و می‌گوید جشنواره چندرسانه‌ای حجاب و عفاف به‌عنوان «گوهر ناب» برای اولین بار در استان گیلان به‌منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تولید محتوای رسانه‌ای برگزار شد که در این جشنواره نزدیک ۵۰۰ اثر دریافت شد و در اختتامیه این برنامه نیز از ۲۶  برگزیده تجلیل شد.

به گفته فردی اصحاب رسانه باوجوداینکه از اقشار کم‌درآمد شغلی محسوب می‌شوند اما در مدت کوتاه در نظر گرفته‌شده، مفتخر شدن تا کمک‌هزینه آزادی یک زندانی را فراهم کرده تا علاوه بر گام گذاشتن در فرهنگ‌سازی نذر آزادی، خود نیز در این مسئله پیش‌قدم باشند.

بعد از اتمام صحبت‌های مسؤول بانوان بسیج رسانه گیلان و مداحی مداح اهل بیت، با دعوت مجری برنامه که شبیه خادمان رضوی صحبت می‌کرد مادری میان‌سال و عصا به دست و به‌سختی و با همراهی یکی از دست‌اندرکاران مراسم خود را به محل سخنرانی رسانده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بله این بانو بزرگوار مادر شهید سید محمد اسحاقی است که با حلاوتی مثال‌زدنی و حسی تازه به بیان خاطرات شهادت فرزند خود پرداخت.

در حال خداحافظی و خروج از مراسم بودم که دکلمه خوانی مجری برنامه که خود از خادمیاران رسانه امام رضا (ع) بود مرا بی‌اختیار روبروی ایوان طلای شمس و الشموس برد و بی‌اختیار گونه‌هایم را تر کرد و ناگهان دیدم که پرچم گنبد آقا علی بن موسی‌الرضا وارد سالن شده و عزاداران به‌نوبت بوسه‌ای به این پرچم زده و حاجت خود را به آقا علی بن موسی‌الرضا می‌گویند.

هرچند پایان مراسم خیلی دوست داشتم که نامم در جمع پنج منتخبی بود که عازم مشهد می‌شدند ولی نشد باز هم شکر که نمک سفره آقا نصیبم شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×