» آخرین اخبار » فرهنگ و جامعه » گردشگری فرهنگی اولویت گردشگری در کشور باشد
گردشگری فرهنگی اولویت گردشگری در کشور باشد

گردشگری فرهنگی اولویت گردشگری در کشور باشد

مهر ۱۰, ۱۴۰۳ 0۰


به گزارش مشرق، همایش تخصصی گردشگری فرهنگی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران برگزار شد.

رضا رسولی، دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی در این برنامه اظهارداشت: گردشگری فرهنگی، انتقال فرهنگ و غنی سازی گردشگری را به همراه دارد که البته نیاز به طرح مزیت آفرین دارد که بتوانیم هم دوش گردشگری جهان پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق گردشگری فرهنگی قابل توسعه است، گفت: گردشگری فرهنگی باید اولویت گردشگری در کشور باشد.

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی گفت: بعد تجاری گردشگری در گستره گردشگری غلبه دارد، در حالی که ایران گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی دارد زمینه خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

وی افزود: بنیاد شهید و سازمان کوثر از سال قبل غنی سازی محتوایی را دنبال کرد تا به عنوان مسأله جدی گردشگری فرهنگی را توسعه دهیم همچنین اقدامات عملیاتی مانند تأسیس کتابخانه در ۹ هتل در مازندران، خراسان رضوی، گیلان و … انجام و تجهیز این کتابخانه‌ها صورت گرفت.

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی گفت: اقداماتی که انجام دادیم می‌تواند به عنوان فعالیت فرهنگی الگو برای سایر سازمان‌ها و هتل‌ها باشد.

رسولی گفت: مخاطبان ما خانواده شهدا و ایثارگران، شهروندان همه شهرها و مهمان خارجی‌اند اگر فضا خوب و امکانات روزآمد باشد برای مسافران جذاب آفرین خواهد بود.

وی بیان داشت: بنیاد شهید ۹ هتل مستقیم و یک موسسه فرهنگی داریم که در ۲۰ استان مرکز اقامتی دارد.

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی خاطرنشان کرد: همچنین جهت اجرای طرح توسعه سفر و گردشگری برنامه‌های تسهیلات سفر برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته شده است.

یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این همایش گفت: امیدواریم این همایش‌ها منتج به نتیجه باشد، اما با توجه به ظرفیت‌های این حوزه به آن به خوبی پرداخته نشده است، احادیث و آیات زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد که آن‌چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و رهبر انقلاب نیز بر حوزه گردشگری تاکید دارند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×