» آخرین اخبار » گیلان » آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیربازار درحال اجراست | تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری
آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیربازار درحال اجراست | تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری

آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیربازار درحال اجراست | تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری

مهر ۷, ۱۴۰۳ 0۰


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه سازمان عمران شهرداری برای تسریع در روکش آسفالت در معابر اصلی شهر و همچنین آسفالت در مناطق کم برخوردار، از توان اجرایی بخش خصوصی نیز بهره گرفته است گفت: مجموعه کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت توانسته است تنها در ۶ ماهه امسال، ۴۰هزارتن آسفالت تولید نماید.

امید اکبری با بیان اینکه این میزان تولید آسفالت در مقایسه با هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: ۴۰هزار تن آسفالت تولید شده بنا به درخواست مناطق پنجگانه شهرداری رشت در اختیار عوامل پخش آسفالت مناطق شهرداری قرار گرفته و این مناطق بنا به اعلام نیاز، معابر اصلی خود را با آسفالت تولید شده توسط کارخانه آسفالت سازمان عمران، آسفالت کرده‌اند.

اکبری اضافه کرد: علاوه بر اجرای آسفالت در سطح پنج منطقه شهرداری، عوامل اجرایی سازمان عمران نیز جداگانه معابر مورد نیاز شهر را آسفالت کرده‌اند و برای تسریع در روکش آسفالت در معابر اصلی شهر و همچنین آسفالت در مناطق کم برخوردار، سازمان عمران از توان اجرایی بخش خصوصی نیز بهره گرفته است.

وی، با اشاره به خدمات رسانی بیشتر به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین رشت نیز گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، تمامی روزهایی که آب و هوا برای اجرای آسفالت مناسبت بوده، در دو شیفت کاری سازمان عمران اجرای آسفالت داشته است و طی این مدت، محلات کم برخورداری همچون؛ معلولین، عینک، کوچه‌های محله صف سر، خط کناره و جاده لاهیجان، کیژده، حافظ آباد، حمیدیان و مسکن مهر نیز آسفالت شده است.

اکبری، با اشاره به بازگشایی خیابان جدید در مسیر حاشیه کانال ژ۵ نیز اظهار کرد: آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیربازار درحال اجراست تا از بار ترافیکی مرکز شهر کاسته شود.

رئیس سازمان عمران همچنین گفت: بیشترین حجم اجرای آسفالت در سه ماه نخست سال، مربوط به مجموعه مسکونی مسکن مهر بوده است و در بازه زمانی یاد شده، علاوه بر زیرسازی معابری همچون؛ شهرک زعفرانیه، خیابان شهیدترومیده، خیابان شهیدعاشری، ورودی‌های اول و دوم در هر دو لاین و خیابان مهر ۵۸ آسفالت شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح میثاق و اجرای پنج تقاطع غیر همسطح در رشت نیز اضافه کرد: برای کاهش بار ترافیکی در محدوده پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح، از مساحت پیاده رو کاسته شده و بخش اضافه شده به معبر اصلی به سرعت توسط سازمان عمران آسفالت شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه فنی و اجرایی، یادآور شد: کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت، تحت نام اداره پشتیبانی در سال ۱۳۵۶با راه‌اندازی خط تولیدسنگ شکن در مسیر امامزاده هاشم، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ نخستین کارخانه آسفالت، با نام کارخانه تاناکا، با مخازن قیر راه‌اندازی شد. دومین کارخانه نیز در سال ۱۳۸۸با نام تیتان در همان مجموعه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

شهرداری رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×