» آخرین اخبار » گیلان » آغاز تورگردشگری رالی خزر تا خلیج فارس از گیلان
آغاز  تورگردشگری  رالی خزر تا خلیج فارس از گیلان

آغاز تورگردشگری رالی خزر تا خلیج فارس از گیلان

مهر ۷, ۱۴۰۳ 0۰


رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان گیلان در خصوص برگزاری این تور خانوادگی  گفت: همزمان با هفته گردشگری، بیش از ۵۰ نفر از علاقه‌مندان به فعالیت‌های اتومبیلرانی با خودروهای ۲ دیفرانسیل در مسیر کریدور شمال به جنوب ایران حرکت خود را آغاز کردند.

محسن واحدی افزود: شرکت کنندگان در این رالی خانوادگی، مسیر حدود ۲ هزار کیلومتری گیلان تا هرمزگان را طی خواهند کرد که در این راستا این شرکت کنندگان از منطقه آزاد بندرانزلی استان گیلان مسیر خود را آغاز کرده و پس از آن از استانهای قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، یزد و هرمزگان عبور خواهند کرد.

وی ادامه داد: مقصد نهایی این دوره از رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس، استان هرمزگان است که بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و بازدید از جاذبه‌های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه سفر شرکت‌کنندگان قرار دارد.

رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان گیلان بیان کرد: هدف از برگزاری تور خانوادگی رالی خزر تا خلیج فارس، تداوم و تثبیت نام خلیج همیشه فارس، معرفی جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و اماکن تاریخی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در سطح کشور و همچنین ترویج سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار است.

واحدی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت کنندگان در این تور خانوادگی رالی، روز جمعه ششم مهر ماه مسیر محل هتل خود در منطقه آزاد انزلی تا کشتی میرزاکوچک را طی و زباله‌های این مسیر را در راستای نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست جمع آوری کردند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×