» آخرین اخبار » گیلان » افتتاح موزه شهدای گیلان
افتتاح  موزه شهدای گیلان

افتتاح موزه شهدای گیلان

مهر ۳, ۱۴۰۳ 0۰


به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه هشت هزار شهید استان گیلان، گنجینه شهدای استان با ۲۲۰ هزار سند از شهدا توسط اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

این گنجینه در ۴۸ غرفه گشایش یافته که ۲۲۰ هزار سند از شهدا، هزار اثر از ۵۰۰ شهید و همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ وصیت نامه در ۶ مجلد در این گنجینه وجود دارد؛ این مکان هر روز در ساعات اداری به روی علاقمندان گشوده است و اقشار مختلف مردم می توانند از این گنجینه بازدید کنند.

استاندار گیلان نیز در آئین افتتاح گنجینه شهدای گیلان اظهار کرد: این گنجینه بواسطه ارتباطی عاطفی که با بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند مسیری مستند در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

اسدالله عباسی افزود: همه ما باید از ابزارهای نوین و جدید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل کنونی و همچنین آیندگان استفاده کنیم که به طور حتم گنجینه شهدای گیلان نیز می‌تواند در این راستا مفید و موثر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همچنین ،زندگی‌نامه و وصیت نامه شهدا نیز از آن جهت بسیار مهم است زیرا همه اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان ما باید بدانند که شهدا از ما چه می‌خواستند و چه پیامی به ما دادند.

وی بیان کرد: به طور حتم باید بدانیم که شهدا در خصوص پاسداری از ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، عفاف و حجاب، انجام فرایض دینی، پیروی از ولایت فقیه چه توصیه‌هایی داشتند که این توصیه ها باید در پیوستهای فرهنگی به مردم ارائه شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در این گنجینه آثار و زندگی نامه همه شهدا اعم از شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت نیز گنجانده شود تا هر فردی که در این فضای نورانی قرار می‌گیرد توشه مناسبی برگیرد به خصوص نسل جوان که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده است.

در آئین گشایش گنجینه شهدای گیلان، جلائی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان، ولی الله جهانی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش،کیا عاشوری فرماندار رشت، محمدرضا داوطلب مدیرکل و سایر مسئولان بنیاد شهید گیلان نیز حضور داشتند.

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×